רכיב ההזמנות המקומיות עלה ב-10.8 נקודות לרמה של 55 נקודות ועבר להצביע על התרחבות בפעילות.
מדד מנהלי הרכש: עלייה של 2.3% במדד יוני
מדד מנהלי הרכש של ארגון מנהלי הרכש ובנק הפועלים עלה בחודש יוני ב-2.3 נקודות לרמה של 52.7 נקודות. רכיב ההזמנות המקומיות עלה ב-10.8 נקודות לרמה של 55 נקודות ועבר להצביע על התרחבות בפעילות. רכיבי התפוקות והתעסוקה ירדו החודש אך הם עדיין מצביעים על התרחבות מזה תשעה חודשים. ההזמנות ליצוא אומנם עלו החודש, אך נותרו זה החודש הרביעי ברציפות מתחת לרמת ה-50 נקודות.
מדד מנהלי הרכש בישראל לחודש יוני ממשיך זה החודש הרביעי ברציפות להימצא במגמת התרחבות והחודש אף נצפתה התעצמות בעוצמת ההתרחבות. הערך שנמדד החודש עומד על %52.7 לעומת ערך של 50.4% שנמדד בחודש הקודם (סדרת נתונים מנוכה עונתיות), עליה קלה של 2.3% לעומת הערך שנמדד בחודש הקודם. החודש, רכיב הביקושים המקומיים שב וחזר להתרחבות והצטרף לרכיבי תפוקות הייצור והתעסוקה. רכיב הביקושים ליצוא ממשיך גם החודש להיות בהתכווצות. רכיב מחירי חומרי הגלם ממשיך החודש להימצא בהתרחבות.
מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan מצביע זה החודש השני ברציפות על התכווצות בפעילות התעשייתית. המדד ירד בחודש יוני 2019 ב-0.4 נקודות לרמה של 49.4 נקודות, ורמתו כעת היא הנמוכה ביותר מאז חודש אוקטובר 2012. בארה״ב המדד ירד לרמה של 51.7 נקודות מ-52.1 נקודות, כאשר באוגוסט 2018 רמת המדד הייתה 60.8 נקודות. בגוש האירו, זהו החודש החמישי ברציפות שהמדד מצביע על התכווצות בפעילות התעשייתית, ורמת המדד הגיעה ל-47.6 נקודות. בסין המדד ירד מתחת לרמת ה-50 נקודות–49.4 נקודות זאת לאחר שלושה חודשים רצופים בהם הצביע על התרחבות בפעילות.
כלכלני בנק הפועלים: ״מרבית רכיבי המדד מצביעים על התרחבות בפעילות התעשייתית. רכיב ההזמנות ליצוא מצביע על התכווצות מזה ארבעה חודשים ומשקף את ההאטה שנרשמת בסחר העולמי. נתוני סחר חוץ לחודש יוני, מצביעים על ירידה ביצוא הסחורות, אם כי זו התמקדה רובה ככולה ביצוא התרופות. ירידה נרשמה גם בכל רכיבי היבוא: חומרי גלם, מוצרי צריכה ונכסי השקעה. אנו מעריכים כי הצמיחה האטה מעט ברבעון השני, בהשפעת הגורמים הגלובליים, אך נראה שהביקושים המקומיים עדיין איתנים״.
עוד מאמרים
שילוח ימי
לפני שנצלול לתוך המורכבויות של אסטרטגיות שילוח ימי, חיוני שתהיה לך הבנה מוצקה של היסודות של לוגיסטיקת שילוח ימי. שילוח ימי הוא מרכיב חיוני בסחר העולמי, האחראי על הובלת מעל 80% מהסחורות בעולם. זה כרוך בהעברת מטען באמצעות ספינות על פני גופי מים עצומים, מחבר יבשות ומקל על סחר בינלאומי. הלוגיסטיקה המעורבת בשילוח ימי כוללת מגוון רחב של פעילויות, כולל הזמנת מטענים, תיעוד, שחרור ממכס,
מדוע לבחור בסוכן מכס?
כשמדובר בסחר בינלאומי, אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני עסקים הוא ניווט במורכבות של עסקאות חוצות גבולות. מהבנת תקנות היבוא והיצוא ועד הבטחת עמידה בדרישות המכס, התהליך יכול להיות מכריע. כאן נכנס לתמונה עמיל מכס. עמיל מכס הוא מומחה בקידום עסקאות חוצות גבולות חלקות ויעילות. יש להם הבנה עמוקה של חוקי הסחר והתקנות הבינלאומיים, והם משתמשים בידע הזה כדי לייעל את התהליך עבור לקוחותיהם. על
כיצד בינה מלאכותית תסייע לשילוח הבינלאומי
תארו לעצמכם עולם שבו ספינות מנווטות בדיוק של מכונה משומנת היטב, שבו כל החלטה מותאמת ליעילות וקיימות. זה לא רק חלום אלא מציאות מוחשית על סף הגשמה, הכל הודות לשילוב פורץ הדרך של בינה מלאכותית בתחום השילוח הבינלאומי. כשאנו מתעמקים בתחום הכובש של עתיד השילוח הבינלאומי, אי אפשר שלא להתפעל מהפוטנציאל שיש לבינה מלאכותית בתפיסה הדיגיטלית שלה. עצם המחשבה על ספינות מטען עצומות שגולשות על
אסטרטגיות מעקב אחר מטענים
בתעשיית הלוגיסטיקה המהירה של ימינו, טכנולוגיות מעקב בזמן אמת הפכו למשנה משחק עבור מעקב אחר מטענים. טכנולוגיות מתקדמות אלו מספקות נראות בזמן אמת לגבי המיקום והסטטוס של המשלוחים, ומאפשרות לחברות לוגיסטיקה לקבל החלטות מושכלות ולייעל את פעילותן. על ידי מינוף טכנולוגיות מעקב בזמן אמת, עסקים יכולים לצמצם עיכובים, לשפר את שביעות רצון הלקוחות ולשפר את היעילות הכוללת. אחת הטכנולוגיות המרכזיות המשמשות למעקב בזמן אמת היא