מאמרים חדשים
ארכיון
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

לשכת הספנות לוועדת התעריפים הממשלתית: בטלו או שנו תעריפי נמל מעוותים

לשכת הספנות פועלת לשינוי תעריפים מעוותים כגון דמי מינגש ודמי מעגן אשר גורמים לכך כי הנמל מקבל תמורה גבוהה יותר ככל שהשרות גרוע יותר.

לשכת הספנות לוועדת התעריפים הממשלתית: בטלו או שנו תעריפי נמל מעוותים

לשכת הספנות פועלת לשינוי תעריפים מעוותים כגון דמי מינגש ודמי מעגן אשר גורמים לכך כי הנמל מקבל תמורה גבוהה יותר ככל שהשרות גרוע יותר. תעריפים מעוותים נוספים: אחסנה ממושכת על סוגיה השונים, תשלום מופרז עבור ביטול יצוא ועוד…
 

נציגי לשכת הספנות הישראלית וועדת התעריפים שלה, גל תורן ויורם זבה, נפגשו לאחרונה עם נציגים ממשרד האוצר והתחבורה במטרה לשנות עיוותים בתעריפי הנמל הקיימים. לטענת נציגי לשכות הספנות, המצב הינו בלתי נסבל וגורם למצב אבסורדי לפיו למרות שהנמל מעניק שירות גרוע  ללקוחות – הוא משלשל לכיסו תמורה כספית גבוהה יותר. 

לשכת הספנות טוענת כי קיימת ״גבייה שגויה״ במספר תעריפים, ובראשם התעריפים המכונים ״דמי מינגש״ ו״דמי מעגן״. לדוגמה, כאשר אנייה מתעכבת בגלל גורמים שאינם נמצאים בשליטתה, כגון חוסר בידיים עובדות בנמל או ציוד תקול, היא נאלצת להמתין זמן ארוך יותר וכתוצאה מכך הלקוח משלם עבור הזמן הנוסף בהמתנה בעגינה או בעבודה האיטית ברציף

לשכת הספנות מזכירה כי תעריפים אלו הונהגו על מנת למנוע את השימוש ברציפי הנמל כ״חנייה״ אולם זמנים אלו פסו מן העולם. ״כאשר אנייה מתעכבת שבועות מעבר ליומיים הנחוצים לעבודתה זו ממש חוצפה לגבות מהלקוח כסף עבור הזמן הנוסף שהנמל כופה עליו להמתין עקב שירות גרוע״, טוען גל תורן, יו״ר ועדת התעריפים של לשכת הספנות הישראלית. 

תעריפים מעוותים נוספים ניתן למצוא גם בתעריפי האחסנה למיניהם, טוענת לשכת הספנות. לדוגמה, מגבלת פינוי המכולות הריקות שהנמל מטיל על אניות מכולה עקב אפשרויותיו המוגבלות לשרתן כיאות ועקב אחסון מכוניות. ״עיכוב מכולות בנמלים מהווה מכשול קרדינלי לחברות הספנות אשר חייבות את המכולות לסבבי ההובלה הבאים. זוהי הוצאה עצומה וגביית תעריפים עבור אחסנה כפויה של מכולות אלו הינה שערורייה. הצטברות המכוניות והמכולות בנמל גורמת לסתימת הנמלים והמסופים העורפיים, ובסופו של דבר, להשארת המכולות אצל היבואנים והיצואנים כאשר האחרונים משלמים עבור כל יום נוסף של האחסון מאונס״, טוען גל תורן. 

עיוותים נוספים בתעריפים ניתן למצוא בתוספת של 40% בדמי הניטול ביום מנוחה – תשלום שעומד כעת בלב תביעה ייצוגית כנגד נמל אשדוד. בנוסף, קיימת דרישה לתשלום מופרז של 120% מאגרת הניטול עבור ביטול יצוא – ביטולים שבאים בדרך כלל בגלל בעיות בנמלים וכופות על המוביל הימי לשנות או לדלג על נמל הפריקה. 

בנוסף, מציעה לשכת הספנות לאפשר לאנייה הממתינה בתחום הנמל בשל עיכוב שאינו בשליטתה להפליג לנמל שני, לא להיכנס לעבודה ולא לשלם דמי מעגן – בניגוד למצב הקיים כיום בו האנייה משלמת ״קנס״ אם היא עוזבת לנמל שני. 

עוד חדשות

עוד בנושא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/e42ae12da10c7d4eeaf7c547282cefa2.webp
מועצת המובילים: הבנות עם משטרת התנועה בנושא שינוע מטען חורג

המשטרה ביטלה את הנוהל שהוציאה לשינוע מטען חורג ופרסמה נוהל חדש התואם את תקנות התעבורה. גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים: ״מודה למשטרת התנועה על ההבנה. כולי תקווה כי יימשך שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/03ca9e03e898b6cf331e5cad616ccf23.webp
דיווח: עלות שינוע דלק דרך אפריקה - תוספת של 1 מיליון דולר לחשבון

דוח שנערך לאחרונה על ידי LSEG Shipping Research חשף כי ניתוב מחדש של מכלית מסוג Aframax מאסיה לצפון מערב אירופה, דרך כף התקווה הטובה, גורם לעלות מצטברת של כ-932,905 דולר למסע ותוספת של בין 16 ל-32 ימים. ניתוב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/522af4f8ae9d3b1feb886c5007634e07.webp
אניות בים האדום משדרות דרך ה-AIS: ״אין קשר לישראל״

אניות סוחר משדרות דרך מערכת ה-AIS שהן אינן קשורות לישראל במאמץ להימנע מתקיפות חות׳ים עליהן כשהן במעבר באזור ים סוף דוגמאות לשידורי אניות בעת מעברן בים האדום אניות סוחר משדרות דרך מערכת ה-AIS...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/01/Blue-Modern-Gradient-Corporate-Business-Agency-Postcard-1.png
מיהם המורדים החות'ים ומה הם רוצים? כל מה שצריך לדעת - פורסם במקור ראשון

המצור שהטילו החות’ים בתימן על נתיבי השיט בים האדום – בין העמוסים ביותר בעולם – הובילו להכרזה על מבצע צבאי של ארה”ב ובעלות בריתה במערב שעד כה כלל שמונה מתקפות משולבות על בסיסי הארגון. מאז הכרזת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/01/הסכמי-סחר-בינלאומיים.png
הסכמי סחר בינלאומיים

הסכמי סחר בינלאומיים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעולם הגלובלי שלנו, ומעצבים את האופן שבו מדינות מתקשרות והכלכלות משגשגות. הסכמים אלה אינם רק מסמכים הכוללים ז’רגון משפטי מורכב; יש להם את הכוח לשבור מחסומים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/01/עמיל-מכס.png
מהו עמיל מכס ומה תפקידו?

בעולם הגלובלי של היום, שבו הסחר הבינלאומי נמצא בשיאו, תפקידו של עמיל מכס נותר חידה מרתקת עבור רבים. האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים מה בדיוק עושה עמיל מכס? כיצד הם ממלאים תפקיד מרכזי בתנועת סחורות מעבר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/01/3050c20e2c095a18b997ed92e5251305.webp
מארסק: שינויים בקווי השירות עקב המצב בים האדום

חברת הספנות הדנית הודיעה על שינויים והתאמות שהיא מבצעת בנתיבי הסחר של אסיה – אירופה וכן בסחר הטרנס-פסיפי, וזאת בשל המצב הביטחוני ההפכפך בים האדום ובמפרץ עדן. חברת מארסק הודיעה היום ללקוחותיה על שינויים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2023/09/article_106228_large.jpg
מועצת המובילים הגיעה להבנות עם משטרת התנועה בנושא שינוע מטען חורג - עדכונים

המשטרה ביטלה את הנוהל שהוציאה לשינוע מטען חורג ופרסמה נוהל חדש התואם את תקנות התעבורה. בעקבות לחצים של  מועצת המובילים, משטרת התנועה ביטלה את הנוהל לשינוע מטען חורג שהוציאה ביולי 23 והוציאה תחתיו נוהל...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2020/02/שילוח-אווירי-בין-לאומי-scaled.jpg
שילוח אווירי בין לאומי

בעידן הנוכחי, שילוח אווירי מהווה את הדרך הטובה ביותר לצורך תהליך של ייבוא או ייצוא. כיצד תוכלו להבטיח את כדאיות התהליך? על כך ועוד – במאמר הבא. שילוח אווירי בין לאומי: קיצור התהליך של ייבוא או ייצוא באופן...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/01/נתיבי-סחר-ים-האדום.png
טרור על הכיס: "האיום החות'י ייקר מוצרים מיובאים בלפחות 3.5%" - פורסם בישראל היום

חזית כלכלית: בישראל מעריכים כי פעולות ארגון הטרור יובילו לעיכובים משמעותיים במשלוחים, וכפועל יוצא לעליית מחירים • התחומים שייפגעו: מוצרי מזון, ביגוד, אלקטרוניקה ורכב • “בתקופה הקרובה יהיו חוסרים...

1 3 4 5 6 7 63