חדשות האתר
מדוע לבחור בסוכן מכס?
כשמדובר בסחר בינלאומי, אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני עסקים הוא ניווט במורכבות של עסקאות חוצות גבולות. מהבנת תקנות היבוא והיצוא ועד הבטחת עמידה בדרישות
כיצד בינה מלאכותית תסייע לשילוח הבינלאומי
תארו לעצמכם עולם שבו ספינות מנווטות בדיוק של מכונה משומנת היטב, שבו כל החלטה מותאמת ליעילות וקיימות. זה לא רק חלום אלא מציאות מוחשית על
אסטרטגיות מעקב אחר מטענים
בתעשיית הלוגיסטיקה המהירה של ימינו, טכנולוגיות מעקב בזמן אמת הפכו למשנה משחק עבור מעקב אחר מטענים. טכנולוגיות מתקדמות אלו מספקות נראות בזמן אמת לגבי המיקום
ניהול שרשרת אספקה
ניהול שרשרת אספקה הוא עמוד השדרה של כל עסק מצליח. זה כרוך בתיאום ושילוב של פעילויות שונות, החל מרכישת חומרי גלם ועד אספקת מוצרים מוגמרים
סחר, לוגיסטיקה ושרשרת אספקה
סחר, לוגיסטיקה ומורכבות שרשרת אספקה מכתיבים את ההצלחה או הכישלון של עסקים בקנה מידה עולמי. מהמיצוב האסטרטגי של מרכזי הפצה ועד ההתקדמות הטכנולוגית שחולל מהפכה
שילוח אווירי
בעולם הניזון ממהירות ויעילות, תעשיית הלוגיסטיקה עומדת בחזית החדשנות, ומתפתחת כל הזמן כדי לעמוד בדרישות של שוק גלובלי. דמיינו עתיד שבו השמיים הם כבר לא
החות’ים מעלים הילוך. ידרשו אישור מעבר במים הטריטוריאליים
הביטחון העצמי של המורדים החות׳ים רק גובר עם שקיעתה במצולות של אניית הצובר Rubymar ומתעקשים כעת שכל האניות הנכנסות למים הטריטוריאליים שלהם ידרשו לקבל אישור.
שלושה ימאים נהרגו ממתקפת חות׳ים
אתמול ירו החות’ים טיל לעבר אניית הצובר True Confidence, שפגע ליד ירכתי הספינה. שלושה אנשי צוות – וייטנאמי ושני פיליפינים – מתו בהתקפת הטרור, ושניים
שינוע מטענים – העתיד כבר כאן
בעולם שבו המהירות והיעילות שולטות, תחום הובלת המטען המסחרי נמצא על סף מהפכה פורצת דרך. דמיינו עתיד שבו הלוגיסטיקה משתלבת בצורה חלקה עם טכנולוגיה חדשנית,
שוויץ סקירה כלכלית ספטמבר 2023
שוויץ היא מהכלכלות היציבות בעולם. חוזקותיה העיקריות הן מדיניות מוניטרית ארוכת טווח, סודיות בנקאית משכך נהפכה למדינה מועדפת בתחום זה ובעלת זרם השקעות זרות קבוע,
זה היה אחד האיומים של החות’ים, אמש הוא כנראה התממש לראשונה – פורסם בגלובס
לפי דיווח, ארבעה כבלי תקשורת תת-ימיים נפגעו ככל הנראה בים שבין ג’דה בסעודיה לבין ג’יבוטי במזרח אפריקה • מדובר בשיבוש חמור של התקשורת בין אירופה
שירותי אחסנה ואריזה
האם אתה מוכן לקחת את משחק הלוגיסטיקה שלך לשלב הבא? בואו לצלול לתוך העולם הטרנספורמטיבי של שירותי אחסון ואריזה של סחורות בשילוב עם משלוח בינלאומי
יומן עדכונים מלחמת חרבות ברזל
עדכונים שוטפים תאריך העדכון 26.02.2024 עלה לאוויר הקלות ברשות המיסים למשרתי מילואים במלחמת חרבות ברזל 30.01.2024 עלה לאוויר מענק למשרת מילואים במלחמת חרבות ברזל שהוא הורה לילד
אמנת טיר (TIR)
“אמנת טיר” היא אמנת מכס בינלאומית המאפשרת הובלת מטענים דרך מדינה אחת או יותר.הגשת מסמכי יבוא (אמנת Transit Internationaux Routiers – TIR) רעיון ה- TIR
ראש ממשלת ירדן: אין ״גשר יבשתי״ דרך הממלכה לישראל
רה״מ ירדן אמר כי האירועים בים האדום גרמו לעלייה של 200% בעלויות השילוח ממזרח אסיה וב-60% מאמריקה ואירופה. לדבריו ״אין גשר יבשתי מירדן. מערכת התחבורה
האיחוד האירופי פתח במבצע ימי בים סוף
מבצע ASPIDES יפעל בתיאום הדוק עם EUNAVFOR ATALANTA, מבצע האנטי – פיראטיות המתמשך של האיחוד האירופי מול קרן אפריקה ומערב האוקיינוס ההודי, כדי לשפר את
סקירת מצב המשק 11.2.24 – מלחמת חרבות ברזל
משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם את תמונת מצב המשק נכון לתאריך 11.02.2024. משרד הכלכלה והתעשייה אמון על שמירת הרציפות התפקודית של המשק בשעת חירום, בתוך כך
סקר פרייטוס: 80% מאנשי מקצוע לוגיסטיים חושבים שהגרוע ביותר מאחורינו בים האדום
תעריפי ההובלה הימית מאסיה לצפון אירופה והים התיכון צנחו שניהם בכ-7% בשבוע שעבר והם נמוכים ב-15% מהשיאים של סוף ינואר כאשר התנאים משתפרים והביקוש פוחת.
עמילות מכס
שחרור ממכס הוא שלב מכריע בתהליך היבוא והיצוא. זה כרוך בעמידה בחוקים, תקנות ודרישות תיעוד שונות שנקבעו על ידי סוכנויות ממשלתיות כדי להבטיח זרימה חלקה
ייצוא יבוא בינלאומי: מדריך מקיף
לפני שצוללים לתוך עולם היבוא והיצוא הבינלאומיים, חשוב שתהיה הבנה מוצקה של היסודות. סחר בינלאומי כרוך בחילופי סחורות ושירותים בין מדינות, המאפשר לעסקים להרחיב את
חברת Poste Air Cargo חוזרת לפעילות בישראל
חברת התעופה האיטלקית למטענים הודיעה כי תפעיל החל מה-4 בפברואר טיסת מטען שבועית אחת בקו מילאנו – ת״א – מילאנו במטוס מטען בואינג 737 ותספק
הערכה: הסיכון הביטחוני בים האדום גובר
חברת אמברי הידועה כחברת אבטחה ימית מובילה ציינה בדו״ח האחרון שלה כי האיומים בים האדום, במפרץ עדן, בים הערבי, במפרץ עומאן ובאוקיינוס ההודי הולכים וגדלים
נמל אשדוד – תמצית תהליך הסחר הימי
תהליך היבוא למדינת ישראל יבואן בארץ יוצר קשר עם יצואן מחו”ל ממנו הוא מעוניין לרכוש סחורה, ונכרת ביניהם חוזה הכולל את פרטי הסחורה, תנאי המכר
נמל חיפה – כל המחשבונים – תעריפי 2023
לשירותכם מגוון מחשבונים מחשבון מכולות מחשבון מטעני יבוא במסירה ישירה מחשבון מטעני יצוא במסירה ישירה מחשבון מטען במעבר מחשבון אגרות כלי שייט מחשבון מטעני
מועצת המובילים: הבנות עם משטרת התנועה בנושא שינוע מטען חורג
המשטרה ביטלה את הנוהל שהוציאה לשינוע מטען חורג ופרסמה נוהל חדש התואם את תקנות התעבורה. גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים: ״מודה למשטרת התנועה על
דיווח: עלות שינוע דלק דרך אפריקה – תוספת של 1 מיליון דולר לחשבון
דוח שנערך לאחרונה על ידי LSEG Shipping Research חשף כי ניתוב מחדש של מכלית מסוג Aframax מאסיה לצפון מערב אירופה, דרך כף התקווה הטובה, גורם
אניות בים האדום משדרות דרך ה-AIS: ״אין קשר לישראל״
אניות סוחר משדרות דרך מערכת ה-AIS שהן אינן קשורות לישראל במאמץ להימנע מתקיפות חות׳ים עליהן כשהן במעבר באזור ים סוף דוגמאות לשידורי אניות בעת מעברן
מיהם המורדים החות’ים ומה הם רוצים? כל מה שצריך לדעת – פורסם במקור ראשון
המצור שהטילו החות’ים בתימן על נתיבי השיט בים האדום – בין העמוסים ביותר בעולם – הובילו להכרזה על מבצע צבאי של ארה”ב ובעלות בריתה במערב
הסכמי סחר בינלאומיים
הסכמי סחר בינלאומיים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעולם הגלובלי שלנו, ומעצבים את האופן שבו מדינות מתקשרות והכלכלות משגשגות. הסכמים אלה אינם רק מסמכים הכוללים ז’רגון
מהו עמיל מכס ומה תפקידו?
בעולם הגלובלי של היום, שבו הסחר הבינלאומי נמצא בשיאו, תפקידו של עמיל מכס נותר חידה מרתקת עבור רבים. האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים
מארסק: שינויים בקווי השירות עקב המצב בים האדום
חברת הספנות הדנית הודיעה על שינויים והתאמות שהיא מבצעת בנתיבי הסחר של אסיה – אירופה וכן בסחר הטרנס-פסיפי, וזאת בשל המצב הביטחוני ההפכפך בים האדום
מועצת המובילים הגיעה להבנות עם משטרת התנועה בנושא שינוע מטען חורג – עדכונים
המשטרה ביטלה את הנוהל שהוציאה לשינוע מטען חורג ופרסמה נוהל חדש התואם את תקנות התעבורה. בעקבות לחצים של מועצת המובילים, משטרת התנועה ביטלה את הנוהל
שילוח אווירי בין לאומי
בעידן הנוכחי, שילוח אווירי מהווה את הדרך הטובה ביותר לצורך תהליך של ייבוא או ייצוא. כיצד תוכלו להבטיח את כדאיות התהליך? על כך ועוד –
טרור על הכיס: “האיום החות’י ייקר מוצרים מיובאים בלפחות 3.5%” – פורסם בישראל היום
חזית כלכלית: בישראל מעריכים כי פעולות ארגון הטרור יובילו לעיכובים משמעותיים במשלוחים, וכפועל יוצא לעליית מחירים • התחומים שייפגעו: מוצרי מזון, ביגוד, אלקטרוניקה ורכב •
החות’ים סימנו את ישראל, הסחר העולמי משלם את המחיר – פורסם ב ynet
נראה שהתקיפות בתימן לא מרתיעות את החות’ים, שממשיכים לסמן ספינות בים האדום. בינתיים, נתיבי סחר ימיים בינ”ל הופכים לזירות לחימה, הפלגות נאלצות להקיף את כל
הסכמי סחר בינלאומיים
בעולם יותר ויותר מחובר, הרשת הסבוכה של הסכמי סחר בינלאומיים טומנת בחובה את המפתח לפתיחת הפוטנציאל של הכלכלה העולמית. הסכמים אלו, העטופים לרוב בשפה מורכבת
יצוא לאירופה ולמדינות נוספות
יצוא לאירופה מוצרים המיועדים ליצוא ישיר או עקיף למדינות האיחוד האירופי חייבים בסימון CE כהליך חוקי בכל המדינות החברות באיחוד וכן במדינות החברות באפט”א. ה-CE
דו״ח פרייטוס: צפי כי תעריפי ההובלה ימשיכו לעלות
ניתוח של מדד פרייטוס מגלה כי עליית מחירי ההובלה התפשטה גם מעבר לנתיבי ההובלה של הים האדום במקביל לקיטון בקיבולת הזמינה והצפי למחסור במכולות ריקות.
שילוח בינלאומי
שילוח בינלאומי תוכן עניינים שגשוג כלכלי פירושו גם פריחה בענפים שונים שמשיקים זה לזה ומשתלבים בפעילות מסועפת, כמו מסחר ותעשייה, אחסון ושילוח, תחבורה ולוגיסטיקה. כשהגלובליזציה
ענקית הספנות הסינית הודיעה כי היא משעה את פעילותה בישראל – פורסם באתר actualic
חברת הספנות הרביעית בגודלה בעולם, לא תעגון עוד בישראל. היבואנים: כרגע אין פגיעה בשרשראות האספקה. קוסקו, חברת הספנות הרביעית בגדולה בעולם, הודיעה הבוקר כי לא
אושר חלקה הראשון של הרפורמה שיזם שר הכלכלה והתעשייה
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לפני זמן קצר בקריאה שניה ושלישית את חלקה הראשון של הרפורמה שתשנה לחלוטין את היבוא לישראל ומשנה את שיטת הייבוא
מינהל יבוא
מינהל היבוא פועל לקידום התחרות והפחתת יוקר המחיה באמצעות קידום וגיוון היבוא. המינהל פועל במגוון מישורים, משרדיים ובין-משרדיים הכוללים הורדת חסמים ביבוא, הפחתת רגולציה בהליכי
מדריך ליבוא אישי
המדריך מספק סקירה כללית עבור צרכנים המעוניינים לייבא טובין לישראל לשימושם האישי. במדריך ניתן למצוא הסברים לגבי מונחים רלוונטיים, מידע על הליך היבוא – באופן
רפורמת היבוא
מהי רפורמת היבוא? רפורמת היבוא אותה מובילים משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד האוצר בשיתוף משרד הבריאות והאנרגיה מתמקדת במעבר לשיטות הנהוגות בשווקים מפותחים בעולם ובשינוי שיטות הפיקוח
מארסק משעה את ההפלגות בים האדום לעוד כשבוע
ההכרזה הגיעה לאחר שאניית החברה, Maersk Hangzhou הותקפה במהלך הפלגתה בים האדום פעמיים. החברה הודיעה כי השעיית ההפלגות תימשך ״עד להודעה חדשה״ וכי היא בוחנת
צי ארה״ב: אנייה של מארסק הותקפה פעמיים בים האדום
האנייה ביקשה סיוע ואניות הצי האמריקאי הגיבו לתקרית ויירטו בהצלחה שני טילים בליסטיים שנורו מאזורים בשליטת החות׳ים בתימן. האנייה, שעד לאחרונה פקדה את נמלי ישראל
ועדת הכלכלה החלה בהצבעה לאישור רפורמת הייבוא
זאת במסגרת הכנתה לקריאה שנייה ושלישית. השר ברקת: הרפורמה תחסוך 10% ליבואנים והציפייה היא שהתחרות תוביל להורדת מחיר לצרכן. ח״כ מיכאל ביטון: ״אם לא נפצח
עמיל מכס – המדריך המלא
כשמדובר בסחר בינלאומי, עמילי מכס ממלאים תפקיד מכריע בהבטחת זרימה חלקה של סחורות מעבר לגבולות. המומחיות והידע שלהם בתקנות ונהלי המכס חשובים לאין ערוך בניווט בעולם
מהו תפקידו של עמיל מכס?
בעולם הניזון מסחר בינלאומי, תנועת סחורות מעבר לגבולות הפכה למכלול תקנות וניירת. מכיוון שלכל מדינה יש מערכת חוקים ודרישות משלה, הניווט ברשת המורכבת של נהלי
שילוח בינלאומי באוויר ובים
בעולם הגלובלי של היום, הסחר הבינלאומי הפך לחלק בלתי נפרד מהכלכלה שלנו. עסקים מחפשים כל הזמן דרכים יעילות לייבא ויצוא סחורות למרחקים עצומים, ושניים מאמצעי
מארסק: נשוב להפליג בים האדום
חברת מארסק הודיעה אמש על כוונתה לאפשר לאניות החברה לחדש את המעבר דרך הים האדום בכיוון מזרח ומערב. זאת לאור הקמת כוח הקואליציה בהובלת ארה״ב.
מידע שימושי על יצוא דו-שימושי
מה בוובינר מוצר דו-שימושי הוא מוצר, שירות או טכנולוגיה, המיועדים לשימוש אזרחי, אך עלולים לשמש גם למטרות צבאיות או לטרור. מטרת הפיקוח על הייצוא הדו-שימושי
פרייטוס: איום החות׳ים יגרום לעיכובים בשרשרת האספקה
על פי נתוני החברה כ-19% מהסחר העולמי במכולות יוסט ויפליג מרחק של 2,500 עד 3,500 מיילים ימיים נוספים, קרי בין 7 ל-14 יום נוספים בתנועה.
האיום החותי בים האדום: מהתקפות חובבניות לאיום על הסחר הגלובלי – פודקאסט
עם הודעת חברת הספנות הדנית מארסק על כוונתה לשוב ולהפליג בים האדום אירחנו לפודקאסט של PORT2PORT את דורון פסקין, מומחה לכלכלת האזור, לשיחה מרתקת על
לין: השפעות האיום החותי ניכרות היטב על היבוא לישראל
אוריאל לין: ״עקב הפעילות העוינת של החות’ים בים האדום נוצר משבר תובלה אמיתי שהשפעותיו ניכרות היטב על היבוא לישראל. מחירי התובלה קפצו במאות אחוזים ועלול
שילוח בינלאומי
שילוח בינלאומי תוכן עניינים שגשוג כלכלי פירושו גם פריחה בענפים שונים שמשיקים זה לזה ומשתלבים בפעילות מסועפת, כמו מסחר ותעשייה, אחסון ושילוח, תחבורה ולוגיסטיקה. כשהגלובליזציה
חברות הספנות שהפסיקו את מעבר ספינותיהן בים האדום
MAERSK הודיעה ביום שישי על הפסקת מעבר מכולותיה דרך הים האדום, ללא הגבלת זמן Hapag-Lloyd הודיעה ביום שישי על הפסקת מעבר מכולותיה דרך הים האדום
בעקבות האיום החות’י: חברת הספנות הישראלית צים הודיעה על עלייה של 400-100 דולר בהובלת מכולה – פורסם בישראל היום
ההתייקרות בתעריפי ההובלה מצטרפת להתייקרות במחירי הביטוח של החברה, שעלו בתחילת המלחמה בכ-50-120 דולר למכולה • מהחברה נמסר: “בעקבות החששות הביטחוניים ולאור ההתקפות המרובות נגד
שילוח הבינלאומי ועמילות המכס
תהליך של שילוח סחורה וריהוט מהווים נדבך משמעותי ומורכב מאוד בעבור אזרחים ובעלי עסקים, ולכן נדרש ליצור קשר עם חברה אשר מתמחה בתחום.
שירותי משלוח בינלאומיים
העידן המודרני בו הפך העולם לכפר גלובאלי מספק מגוון אפשרויות להתקשרות בינלאומית. שילוח בינלאומי מתבצע בים, באוויר וביבשה וזאת בצורה יעילה המשפרת את היכולות והאפשרויות
כל מה שצריך לדעת על האיום החות’י
החוּתִ’ים (בערבית: الحوثيون, תעתיק מדויק: אלחוּתִ’יוּן) הם ארגון טרור שיעי-זיידי הפועל בצפון-תימן ובחצי האי ערב. הארגון מכונה גם “הצעירים המאמינים” (בערבית: الشباب المؤمن, אַ-שבַּאב אל-מוּאמִן). ארגון הטרור צמח מתוך שבט החות’ים שהוא פלג
ירידה של 40% בתנועת כלי שיט בים האדום: “הנתיב החלופי עלול להאריך את המסע בחודש” – פורסם בכלכליסט
על פי נתונים של חברת MariTrace שמנטרת את פעילות הספינות, על רקע האיום החות’י שטו אתמול 210 ספינות בים האדום לעומת כ-330 בחודש שעבר. בינתיים
עד 5,600 דולר למכולה: אחרי צים – חברות ספנות נוספות הודיעו על קפיצה בתעריף ההובלה – פורסם בthemarker
הארכת המסלול וצמצום מספר החברות שמשנעות מטען לישראל גרם לחברות הספנות העולמיות להזניק את מחיר השילוח הימי של מכולות ■ מחשש למתקפה מארגון הטרור החותי,
דיווח: שר ההגנה האמריקני יכריז על מבצע בינלאומי נגד האיום החות’י – פורסם בישראל היום
אתר WARZONE האמריקני מדווח כי בביקורו באזור בשבוע הבא השר לויד אוסטין יכריז על מבצע “שומר השגשוג” • ההתקפות החות’יות הובילו את חברות הספנות הגדולות
עקב המצב הבטחוני: צים מעלה מחירי ההובלה מאסיה לים התיכון
צים: לאור האיום הבטחוני המתמשך באזור ים סוף ומפרץ עדן, והאמצעים שהחברה נוקטת על מנת להבטיח את בטיחות הצוותים, האוניות והמטענים שהיא מובילה עבור לקוחותיה,
מארסק הורתה לאניותיה לעצור ההפלגות בים האדום
חברת מארסק ציינה בהודעתה כי היא דואגת לבטחון הימאים שעל אניותיה, וזאת לאחר הסלמה באיומים ובתקיפות מצד החותים בתימן. לפי דיווחים היום אירעו לפחות שתי
בעקבות מתקפת החות’ים: חברת ההובלה הימית הגדולה עוצרת את פעילותה בים האדום – פורסם בN12
בעקבות איומי החות’ים ותקיפת הספינות, עוצרת חברת ההובלה הימית “מארסק” את פעילותה בים סוף • המשמעות: כל מדינות אירופה יושפעו עקב התארכות מסלולי השיט •
חברות הספנות נכנעו לאיומים: “עוד מיליון דולר לכל אונייה” – פורסם באתר סרוגים
שלושת חברות ההובלה הימית הגדולות בעולם הודיעו כי הן מפסיקות לפעול בים האדום | למעשה לא יגיעו לישראל מדרום אלא דרך חיפה ואשדוד. במהלך השבת,
חברות ספנות גרמניות וצרפתיות בהודעה רשמית: מפסיקים לפעול בים סוף פורסם בN12
אחרי Maersk הענקית, האיום החות’י גרם לשתי חברות גדולות נוספות לעצור את הפעילות בים סוף – מחשש שייפגעו בדרך לישראל • מקורות בכירים בחברת Hapag-Lloyd
דיווח בארה”ב: העברת נושאת המטוסים | רמז לתקיפה כנגד החות’י פורסם בחדשות 0404
על פי כלי תקשורת אמריקאים, העברת נושאת המטוסים אייזנהאואר מהמפרץ הפרסי למפרץ עומאן עשויה להעיד על הכנה לתקיפה אפשרית על החות’ים בתימן. במקביל ישנן רמיזות
התנועה בתעלת סואץ לקראת השבתה: חברות נוספות מודיעות על עצירת אוניות- פורסם ב TheMarker
ענקית הספנות MSC הודיעה כי בעקבות האיום החותי, היא מנתבת מחדש את תנועת האוניות שלה מסביב לאפריקה ■ גם CMA CGM הצרפתית הודיעה כי החליטה
הוארכה תקנה הקובעת כי נהגי משאיות יוכלו לנהוג עד 14 שעות ביום
היו״ר ביטן מתח ביקורת על כך שמשרד התחבורה תיקן את התקנה שלוש פעמים ללא אישור הוועדה – וקרא לשמור על הפרדת הרשויות. גבי בן הרוש,
למה חברת יחדיו?
חברת יחדיו מתמחה בתחום השילוח הבינלאומי מתן שירות מקצועי, אחריות בלעדית ומעורבות בכל שלבי שינוע משלוחים עד בית הלקוח, ביטוח ימי, קונסולידציה אווירית וימית, שירותי
שילוח בינלאומי
שילוח בינלאומי הוא דבר קבוע ושכיח בכל הקשור לאנשי עסקים שמוכרים ו/או קונים סחורה מחו”ל. לכן, אם אתם רוצים לעשות זאת בצורה אמינה, מהירה, איכותית
שילוח בינלאומי ועמילות מכס
כל מה שרציתם לדעת על שילוח בינלאומי ועמילות מכס שירותי משלוח בינלאומיים העידן המודרני בו הפך העולם לכפר גלובאלי מספק מגוון אפשרויות להתקשרות בינלאומית. שילוח בינלאומי מתבצע
ניהול שרשרת אספקה – שילוח ימי, אווירי, אחסנה, ביטוח
כאשר אנחנו מדברים על בחירת חברת שילוח חשוב לתת את הדעת על היכולת לבחור את אופן השילוח, לתאם את האחסנה וכמובן להעניק ביטוח לתכולה בהתאם
ההשפעות הכלכליות של האיום החות’י בים הערבי: “הערכנו אותם בחסר” – פורסם באתר כלכליסט
החות’ים מגבירים את האיומים על ספינות עם קשר ישראלי שעוברות בים האדום והמחיר הוא התייקרות ההובלה, הפרמיות על הביטוח עולות ועוד שבועיים בדרכים. “יש להם
פרייטוס: המלחמה והסיכונים בים האדום מייקרים את עלויות ההובלה
נתונים של חברת פרייטוס מראים כי בעוד העלות הממוצעת לשילוח מכולה בין אסיה והים התיכון עלו רק ב-9% עד סוף נובמבר בהשוואה לאוקטובר, התעריפים מכמה
חברת פרייטוס השיקה כלי בשם ״Freightos Terminal״
הכלי החדש מספק עדכונים חיים על אירועים קריטיים המשפיעים על התמחור וזמני המעבר בנתיב נתון, החל מהתראות על סופות ומזג אוויר בעייתי, ביטולי הפלגות, חגים
ארה״ב בוחנת הקמת כוח משימה ימי לליווי אניות סוחר בים האדום
ארה״ב נמצאת בימים אלה בדיונים עם בעלות בריתה על מנת ליצור כוח משימה ימי שילווה אניות סוחר דרך הים האדום על רקע ירידה חמורה בביטחון
ביטוח מטענים הנשאים על גבי כלי שיט או כלי טיס באמצעות קרן פיצויים והבהרה לעניין פיצוי לכלי השיט ולכלי הטיס
תיאור בשל מצב המלחמה שתחילתו ביום 7.10.2023, החלו מבטחים ישראלים לבטל כיסוי ביטוחי נגד סיכוני מלחמה וגם כיסוי לסיכוני טרור בפוליסות ביטוח ימי ואווירי של
חשש: הייבוא לישראל מהמזרח הרחוק יתייקר – פורסם באתר ynet
צים הודיעה שתשנה מסלול של ספינות בים האדום ובכך תעכב משלוחים ליבואנים, מה שעלול לייקר אותם, בעוד שחברות הספנות הגדולות בעולם מארסק ו-msc לא מסיטות
התעבורה הימית מאירופה עומדת להתייקר ב-4% עקב מיסוי על זיהום – פורסם באתר TheMarker
במכתב ששלחה ללקוחותיה, הודיעה חברת הספנות גרימלדי על עליית המחירים בשל המיסוי החדש שמטיל האיחוד האירופי על פליטת גזי חממה ■ זו לא ההתייקרות הראשונה
בעקבות התקיפות בים האדום: חברות ספנות דורשות הגנה צבאית נרחבת בנתיבי המזרח התיכון – פורסם בכלכליסט
אחרי שכמה ספינות מסחריות הותקפו מול חופי תימן על ידי המורדים החות’ים, חברות הספנות דורשות הגנה מוגברת – “אנחנו כמו ברווזים במטווח”. במקביל גובר החשש
הובלה אווירית
הובלה אווירית מתבצעת בשינוע תכולה במטוסי נוסעים, מטוסי תובלה או מטוסי מטען, עלות הובלה אווירית היא בדרך כלל בחישוב של יחידת משקל, ככל שהמשקל עולה, ככה
תפקידו של עמיל מכס
עמילות מכס הינו ענף מקצוע שהעוסקים בו מכונים: עמילי מכס ו/או סוכני מכס. תחום מקצועי זה מיועד לצרכי ייצוגם של יבואנים ויצואנים אל מול רשויות
משרד הכלכלה פרסם מכרז להוספת טיסות מטען
במסגרת היערכות ל״שגרת החירום״ משרד הכלכלה פרסם היום מכרז למתן רשת ביטחון כלכלית להוספת טיסות מטען, במסגרת היערכות לגידול בסחר דרך האוויר בחודשים הקרובים, טרם
צים משנה מסלול – והאיום החותי מייקר את יבוא הסחורות ממזרח אסיה לישראל – פורסם ב TheMarker
הניסיון החותי לאכוף מצור ימי על ישראל הצליח חלקית: צים תימנע עד הודעה חדשה משיט בים האדום ■ אוניות שמפליגות מהמזרח הרחוק לישראל וממנה יפליגו
צים: נוקטים בצעדים עקב האיומים בים האדום – ייתכנו עיכובים
צים הודיעה כי היא תשנה את מסלולי ההפלגה כדי להבטיח את בטיחות הצוותים, כלי השיט והמטען של הלקוחות שלה לאור האיום למעבר בטוח של הסחר
חטיפת האונייה בים האדום היא נורת אזהרה לסחר הימי של ישראל – פורסם באתר Themarker
האונייה גלקסי לידר לא נשאה סחורות מישראל או את דגל המדינה ולמרות זאת מדובר בבעיה ישראלית, כך מעריך פרופ’ שאול חורב ■ החות’ים מאיימים כי
סקירה כלכלית מקסיקו – אוגוסט 2023
רקע כללי וכלכלי בהתאם לדו”חות הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומי, מקסיקו היא אחת מ15- הכלכלות הגדולות בעולם במונחי תוצר מקומי גולמי (GDP), המתאפיינת בשוק חופשי
מנכ״ל נמל חיפה לעובדים: ירידה דרמטית בפעילות המטען הכללי בנובמבר
מנכ״ל נמל חיפה, אודי שרון, עדכן בפנייתו השבועית לעובדי הנמל כי במהלך נובמבר חל שינוי קיצוני בפעילות לעומת חודש אוקטובר שהתאפיין בפעילות מוגברת עקב הסטת
האיום החות’י מאריך את מסלול האוניות וצפוי לייקר מכוניות המיוצרות במזרח אסיה – פורסם בThemarker
לאחר חטיפת הספינה “גלקסי לידר” חלק מהספינות להובלת כלי רכב ממדינות המזרח הרחוק שבו לנמל המוצא ואילו אחרות החליטו להפליג לישראל במסלול ארוך יותר ■
דיווחים: 2 אניות בבעלות רמי אונגר שינו את מסלולן
מדובר באניות Glovis Star ו- Hermes Leader, אניות גלנוע בדומה לאנייה ״גלקסי לידר״ שנחטפה, שלפי חברת ״אמבריי אינטל״ שינו את נתיביהן ביום ראשון. אחת מהן
התחזית המקרו-כלכלית של חטיבת המחקר, אוקטובר 2023
לצפייה בהודעה כקובץ לחץ כאן תמצית מסמך זה מציג את התחזית המקרו-כלכלית שחטיבת המחקר בבנק ישראל גיבשה באוקטובר 2023[1] בנוגע למשתני המקרו העיקריים – התוצר, האינפלציה
למ״ס: הגירעון המסחרי באוקטובר – 9.1 מיליארד שקל
היצוא לארצות אירופה היווה באוקטובר 36%, ואילו היצוא לארצות אמריקה 32%. יצוא הסחורות לארצות אסיה עלה ב-17.3% בחישוב שנתי בחודשים אוגוסט – אוקטובר 2023, בהמשך