מאמרים חדשים
ארכיון
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

ועדת הכספים עצרה את אישור הפרטת נמל חיפה

ועדת הכספים עצרה את אישור הפרטת נמל חיפה

יו״ר ועדת הכספים שלח את נציגי נמל חיפה, רשות החברות ועיריית חיפה לדיונים מחודשים על מנת להגיע להסכמות.

אשל ארמוני, יו״ר חברת נמל חיפה, בדיון: תהליך ההפרטה הזה כבר החל. כבר קיבלנו הצעות של 18 חברות.

בדיון שנערך בוועדת הכספים של הכנסת השבוע השתתפה ראשת העיר חיפה, עינת קליש, אשר טענה כי רב הגלוי על הנסתר בפעילות הצפויה בשטח נמל חיפה – בייחוד בכל הקשור לנמל הדלקים והיקף פעילותו. לדבריה, חברת נמלי ישראל אינה משתפת איתה פעולה, אינה חולקת עמה מידע ופונה למועצה הארצית בניסיון לדלג ולעקוף את עיריית חיפה.

לדבריה, אומנם נושא חזית הים עומד על סיפו של הסכם עם חברת נמל חיפה אולם קשה לתכנן אזור בילוי לתושבי המפרץ לתיירים מבחוץ כאשר לא ידוע בוודאות האם יוקם או לא יוקם במרחק של 400 מטר מחזית תיירותית זו נמל דלקים וכימיקלים.

אשל ארמוני, יו״ר חברת נמל חיפה, שנכח אף הוא בדיון בוועדת הכספים, ציין כי ההפרטה ונושא העברת המניות אינו קשור לנמל הדלקים – שנמצאת באחריות חברת נמלי ישראל – וכי מדובר בתהליך ארוך שלקח זמן רב להניע אותו, להגיע להסכמות עם כלל הגורמים והזכיר כי נמל המפרץ תחת מפעיל סיני אמור להתחיל פעילותו בעוד שישה חודשים בלבד.

ארמוני אמר כי ״אני מדבר מדם ליבי. לפני שהייתי בתפקיד הזה הייתי מנכ״ל משרד ממשלתי והייתי מנכ״ל עירייה. הדבר הכי מורכב וקשה זה להביא סופיות של תהליכים, ולכדרר ממקום למקום כאשר יש כל כך הרבה גורמים בדמוקרטיה שלנו שצריכים לומר הן בסופו של דבר. ודאי שאי אפשר להתלונן שלא סגרנו בתהליך של שלוש שנים הסכם מקרקעין עם חנ״י שהיה פתוח 15 שנה, הסכמים עם אגף התקציבים. תשעה ועדים וההסתדרות.

״מצד אחד, יש הדברים שאומרת ראשת העיר, ובצדק היא מגינה על העניינים הסביבתיים, ומצד שני יש פה תהליך הפרטה שקשור בחלקו הקטן לעיריית חיפה. תהליך ההפרטה הזה כבר החל. אנו כבר קיבלנו הצעות של 18 חברות. אנחנו מוכרים פה נכס של מדינת ישראל.

״לגבי חזית הים, אכן חזית הים זה מיזם משותף שלנו עם העירייה. ניסיתי פעמים רבות לשבת גם עם ראשת העיר וגם עם נחשון צוק. אי אפשר לומר עליי שאיני אדם שמנהל משא ומתן. עובדה שהצלחנו היכן שאחרים נכשלו – גם בזמן וגם במקום. לכן אני רוצה להסביר את העובדה שעיכוב משמעותי של תהליך, והכנסת העירייה בהיבט הרחב של הדברים שקשורים לחיפה ולמיזמים אחרים בתוך הפריזמה הזו שצריך לאשר את אופן המכירה של הנמל יכול להביא לכך שלא נגיע לסיום ההפרטה, כאשר שני נמלים חדשים נבנים ויופעלו, ואלף משפחות שאתם כל כך מגנים עליהם – אני מדגיש את זה כדי לומר שאני מציע, שאם אנחנו רוצים לייצר עוד משא ומתן מול העירייה, לקבוע לוח זמנים קצר ככל האפשר כדי להביא את זה בתוך מסגרת הזמן עד שהחברות צריכות להציע, כי לא פשוט למכור את הנמל הזה״.

ח״כ בצלאל סמוטריץ, שהיה עד לפני שמונה חודשים שר התחבורה, והכיר את תהליכי ההפרטה בנמל חיפה, ציין כי ״אצלי זה לא היה קורה. מי שמתכנן בלי לדבר עם ראש העיר זה חנ״י, שמגישה את זה. היא הולכת כנראה למועצה הארצית כי היא לא מצליחה להגיע להסכמות עם העירייה אז היא מדלגת מעליה. אני לא מכיר את זה היום – יודע מה היה לפני שמונה חודשים, אבל ברור לי שזה חייב להיעשות בהסכמה. ברור לי שאין מצב שאירוע כזה של תכנון ופיתוח לא נעשה בשיתוף פעולה. אני גם אומר לראש העיר – לא בטוח שנכון לקחת את האירוע הגדול והכל כך צודק הזה – יהיה מספיק לשים על הסיכה של העברת המניות שהוא הליך פרוצדורלי לחלוטין״.

רועי כחלון, האחראי על הפרטת נמל חיפה מטעם רשות החברות הממשלתיות, אמר בדיון כי״ רשות החברות היא לא גורם מחליט. אנחנו מיישמים את החלטת ועדת שרים לענייני הפרטה מיום 21.1.2020 שקיבלה החלטה להפריט את החברה לאור הנסיבות שהיו. כמובן ההחלטה הזו טעונה אישור ועדת הכספים של הכנסת ולכן הגענו הנה, לקבל את האישור. שיטת המכירה שנקבעה, שאומרת גם להשקיע בהון החברה כדי לשמור על החברה כחברה אסטרטגית של מדינת ישראל לעתיד, היא השיטה האופטימלית במצב הדברים האלה״.

כאמור, בסיכום הדיון החליט יו״ר ועדת הכספים, ח״כ משה גפני, כי על הצדדים לשבת ולהגיע להסכמות. לדבריו, ועדת הכספים לא תביא את ההחלטה לאישור כאשר קיימות מחלוקות כה גדולות בין הצדיים. רק לאחר מכן יעלה הנושא להצבעת ועדת הכספים של הכנסת.

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

 

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

יתרונות היצוא

יצוא הינו מכירה והעברה של סחורות ו/או אספקה של שירותים ממדינה אחת (מדינת המקור – ישראל, במקרה שלנו) למדינה אחרת (מדינת היעד). היצוא הוא חלק

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

מדיניות התקינה בישראל

מדיניות התקינה הלאומית כוללת קביעת עדיפויות בתקינה, יזום כתיבת תקנים חדשים ורביזיות בתקנים הקיימים, הכרזה על תקנים כרשמיים או הסרת רשמיותם, תיאום בין-משרדי בנושאי תקינה

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

מהו יבוא אישי?

על-פי ההגדרה שבצו יבוא חופשי אם הוכח להנחת דעתו של מנהל רשות המיסים או סגנו שהטובין מיובאים לא באמצעות עוסק, לא לצרכי אספקה, ייצור או

קרא עוד »

עוד בנושא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/סין.png
שילוח ימי ויבוא מוצרים מסין

בנוף העצום של הסחר העולמי, מדינה אחת בולטת כמעצמה בכל הנוגע לייצור וייצוא סחורות – סין. הפיתוי של רכישת מוצרים מהמפעל העולמי כבש יזמים ועסקים כאחד, ומציע שפע של הזדמנויות למי שמוכן לנווט ברשת הסבוכה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/יבוא-יצוא-וסחר-בינלאומי.png
מגמות יבוא, ייצוא וסחר בינלאומי

ליבוא, לייצוא ולמסחר הבינלאומי יש היסטוריה עשירה שראשיתה מאות שנים. מדרך המשי העתיקה ועד לרשתות האספקה העולמיות המודרניות, העולם חווה התפתחות יוצאת דופן באופן שבו סחורות ושירותים מוחלפים בין מדינות. חלק...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/הסכמי-סחר.png
השפעת הסכמי הסחר על דינמיקת הסחר העולמית

הסכמי סחר הם אמנות דו-צדדיות או רב-צדדיות בין מדינות שמטרתן להקל על חילופי סחורות ושירותים מעבר לגבולות. הסכמים אלה קובעים מערכת כללים ותקנות המסדירים את הסחר בין המדינות המשתתפות, במטרה לצמצם חסמים ולקדם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/תפקיד-יצוא-המכולה-בסחר-העולמי.png
מידע חיוני על ייצוא מכולות

ייצוא מכולות ממלא תפקיד מכריע בסחר העולמי, המשמש את עמוד השדרה של המסחר הבינלאומי. מכולות משלוח סטנדרטיות אלו אחראיות על הובלת סחורות מעבר לגבולות, חיבור עסקים וצרכנים ברחבי העולם. על ידי הבנת המשמעות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/שילוח-ימי-1.png
שילוח ימי

לפני שנצלול לתוך המורכבויות של אסטרטגיות שילוח ימי, חיוני שתהיה לך הבנה מוצקה של היסודות של לוגיסטיקת שילוח ימי. שילוח ימי הוא מרכיב חיוני בסחר העולמי, האחראי על הובלת מעל 80% מהסחורות בעולם. זה כרוך בהעברת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/תפקידו-של-עמיל-מכס.png
מדוע לבחור בסוכן מכס?

כשמדובר בסחר בינלאומי, אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני עסקים הוא ניווט במורכבות של עסקאות חוצות גבולות. מהבנת תקנות היבוא והיצוא ועד הבטחת עמידה בדרישות המכס, התהליך יכול להיות מכריע. כאן נכנס לתמונה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/בינה-מלאכותית.png
כיצד בינה מלאכותית תסייע לשילוח הבינלאומי

תארו לעצמכם עולם שבו ספינות מנווטות בדיוק של מכונה משומנת היטב, שבו כל החלטה מותאמת ליעילות וקיימות. זה לא רק חלום אלא מציאות מוחשית על סף הגשמה, הכל הודות לשילוב פורץ הדרך של בינה מלאכותית בתחום השילוח...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/מקב-מטענים.png
אסטרטגיות מעקב אחר מטענים

בתעשיית הלוגיסטיקה המהירה של ימינו, טכנולוגיות מעקב בזמן אמת הפכו למשנה משחק עבור מעקב אחר מטענים. טכנולוגיות מתקדמות אלו מספקות נראות בזמן אמת לגבי המיקום והסטטוס של המשלוחים, ומאפשרות לחברות לוגיסטיקה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/ניהול-שרשרת-אספקה.png
ניהול שרשרת אספקה

ניהול שרשרת אספקה הוא עמוד השדרה של כל עסק מצליח. זה כרוך בתיאום ושילוב של פעילויות שונות, החל מרכישת חומרי גלם ועד אספקת מוצרים מוגמרים ללקוחות. בבסיסו, ניהול שרשרת האספקה שואף לייעל את היעילות, להפחית...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/עולם-שלם-של-סחר-לוגיסטיקה-ושרשרת-אספקה.png
סחר, לוגיסטיקה ושרשרת אספקה

סחר, לוגיסטיקה ומורכבות שרשרת אספקה מכתיבים את ההצלחה או הכישלון של עסקים בקנה מידה עולמי. מהמיצוב האסטרטגי של מרכזי הפצה ועד ההתקדמות הטכנולוגית שחולל מהפכה בניהול המלאי. היסודות של לוגיסטיקת סחר וניהול...

1 2 3 4 63