נמל חיפה: שנת 2018 שנת שיא עם 26.2 מיליון טון מטענים
חברת נמל חיפה העבירה את נתוני סיכום פעילות שנת 2018 בנמל ובכך, עפ״י בכירי הנמל, הופך נמל חיפה לנמל המוביל והגדול בישראל בסך המטענים שעוברים בו בשנה עם שיא חדש של 26,264,000 טון – עלייה של 1% ביחס לשנה שעברה.
מהנתונים עולה שללא ספק, זו הייתה שנה של המכולות בנמל חיפה. בשנת 2018 הציג נמל חיפה גידול של כ-15% בטיפול במכולות מלאות ביבוא וביצוא של הסחר הישראלי ביחס לשנת 2017, והסתכם לסך של 918,000 TEU בשנת 2018 לעומת 799,000 TEU בשנת 2017.
גם בסך המכולות (נתון שכולל גם שינוע של מכולות ריקות ומכולות בינלאומיות בשיטעון) נרשם גידול של 9% כך שבסך הכל נפרקו בשנת 2018 בנמל חיפה 1,464,000 מכולות (TEU) לעומת 1,340,000 בשנת 2017.
עפ״י גורמים בכירים בענף, הגידול במכולות הושג בזכות השירות המצוין והשקט התעשייתי ששרר בנמל חיפה במהלך השנה האחרונה. כפי שהתבטא החודש נשיא לשכת הספנות בישראל, ד״ר יורם זבה, במהלך טקס חתימת הסכם הרפורמה: ״נמל חיפה שומר באופן עקבי על מדדי שירות טובים ממתחריו. התחרות מיטיבה עמו. אני מודה לנמל ששירת השנה גם סחורות שיועדו למתחריו. היה צפוף ומאתגר וחשוב שנעריך את הפתרונות שניתנו ושנמל חיפה כל כך טוב בהם״.
עוד מאמרים

פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה
מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים. לפי נתוני חברות המעקב הלוגיסטי, כ-50% מהאניות המסחריות באזור ממתינות

מחיר מלחמת הסחר: אנייה אחת – מכס של 417 מיליון דולר
מבוא משבר סחר עולמי מקבל המחשה חדה ומוחשית במיוחד עם הגעתה של האנייה OOCL Violet לנמל קליפורניה. על סיפונה – סחורות בשווי של 564 מיליון

ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו
מבוא ב־2025 התקבלה החלטה היסטורית: ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו. מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי שצפוי להעצים את הקשרים הכלכליים והלוגיסטיים

מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב
מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר הוא סיווג נכון של הטובין. כל מוצר