נמל אשדוד: שדרוג הציוד הימי עם גוררת וסירת נתב חדשות
נמל אשדוד חתם על הסכם לקליטת גוררת חדשה המיועדת להכנסת ולהוצאת אוניות ענק באורך של כ-400 מטר, בעלות קיבולת של כ-18,000 TEU ושוקע של כ-16 מטר. הגוררת החדשה, שהינה בעלת 73 טון כוח משיכה ודחיפה, מצטרפת לשתי גוררות קודמות זהות שנחכרו לאחרונה עם מיטב הטכנולוגיות החדשות, כחלק ממהלך שמטרתו היה להגיע לצי של שלוש גוררות עוצמתיות שיאפשרו תמרוני אוניות ענק. הגוררת נבנית במספנה טורקית ותסופק לקראת אמצע שנת 2021.
איציק כהן, מנכ״ל בפועל של נמל אשדוד: ״ההשקעה בחכירת הגוררת השלישית מצטרפת להשקעות נוספות שביצענו בנמל, במטרה להביא לקידום המערך התפעולי, כמו גם מתן מענה מתקדם לתמרון אניות ענק. נמל אשדוד רואה בפעולות אלה אמצעי נוסף בהיערכות לתחרות אשר יאפשרו לנמל לעמוד בסטנדרטים מקצועיים בינלאומיים״.
בנוסף לכך, לפני כשבוע קיבלה מחלקת הים בנמל אשדוד את סירת הנתב החדשה שנבנתה במספנת אלוטק בפינלנד. סירת הנתב עשויה אלומיניום, היא מצוידת במיטב המכשור האלקטרוני כולל ECDIS, ושוויה עומד על כ-1.6 מיליון יורו. בסירה הותקנו שני סנפירים לייצוב טלטולים ומכלי מים למילויים בחורף, ומהירותה מגיעה ל-25 קשר. מדובר בסירה הזהה לסירת נתב המשמשת כיום בנמל אשדוד.
עוד מאמרים

רשימת תיוג למשלוח בינלאומי
1. הכנות מוקדמות זיהוי קוד HS (Harmonized System Code) עבור הסחורה. בדיקת הגבלות ורגולציות במדינת היעד (למשל: איסור יבוא, דרישות תווי תקן, מגבלות על מוצרים מסוימים). אישורים ספציפיים למוצר (למשל: אישורי בריאות למזון, תעודות בדיקה לציוד אלקטרוני). הגדרת תנאי המכירה (Incoterms 2023) – לדוגמה: FOB, CIF, EXW. 2. מסמכים נדרשים חשבונית מסחרית (Commercial Invoice) – כוללת תיאור מדויק של הסחורה, ערך, ומדינת ייצור. רשימת אריזה (Packing List) – פירוט הכמויות, המשקל,

“מה זה HS Code ולמה הוא קריטי לעמילות מכס?”
בעידן הסחר הבינלאומי, תהליך השינוע של סחורות בין מדינות כולל לא רק הובלה פיזית אלא גם התמודדות עם רגולציה בינלאומית ומקומית. אחת המערכות הבסיסיות והחשובות ביותר בסחר העולמי היא שיטת הסיווג הידועה בשם Harmonized System, או בקיצור – HS Code. קוד ה-HS משמש ככלי בינלאומי אחיד לסיווג מוצרים וסחורות, ומשחק תפקיד מרכזי וקריטי בכל הנוגע לעמילות מכס, שחרור סחורות בנמלים, תשלומי מכס ומסים, והיבטים רגולטוריים

רפורמת ״מה שטוב לאירופה״ מתרחבת לארה״ב
רפורמת “מה שטוב לאירופה טוב לישראל” אושרה בכנסת במטרה להקל על יבוא מוצרים לישראל באמצעות הכרה בתקינה האירופית, ובכך להגדיל את התחרות ולהפחית את יוקר המחיה. לאחר אישור הרפורמה, גורמים אמריקאיים הביעו עניין בהרחבת ההקלות גם למוצרים העומדים בתקינה האמריקאית. משרד הכלכלה אישר כי סוכם על פתיחת דיאלוג עם גורמים אמריקאיים במטרה להרחיב את הרפורמה גם למוצרים המיוצרים בארה”ב או עבורה. הדיאלוג נמצא בשלביו

שילוח בינלאומי: מדריך מקיף להובלת מטענים מסביב לעולם
מאז ומעולם, המסחר הבינלאומי היה מנוע צמיחה עוצמתי שהביא לקידמה כלכלית וחברתית. בעידן הגלובלי שבו אנו חיים, שילוח בינלאומי אינו מותרות reserved לתאגידי ענק בלבד, אלא כלי חיוני עבור עסקים בכל גודל – החל מעסקים ביתיים שמוכרים מוצרים אונליין ועד לחברות ייצור עצומות המייבאות ומייצאות סחורות בהיקפים אדירים. היכולת לשלוח סחורות וחומרי גלם מעבר לים, ביבשה או באוויר, מאפשרת לנו לגשר על פערי מרחק ותרבות,