נמל אשדוד: שדרוג הציוד הימי עם גוררת וסירת נתב חדשות
נמל אשדוד חתם על הסכם לקליטת גוררת חדשה המיועדת להכנסת ולהוצאת אוניות ענק באורך של כ-400 מטר, בעלות קיבולת של כ-18,000 TEU ושוקע של כ-16 מטר. הגוררת החדשה, שהינה בעלת 73 טון כוח משיכה ודחיפה, מצטרפת לשתי גוררות קודמות זהות שנחכרו לאחרונה עם מיטב הטכנולוגיות החדשות, כחלק ממהלך שמטרתו היה להגיע לצי של שלוש גוררות עוצמתיות שיאפשרו תמרוני אוניות ענק. הגוררת נבנית במספנה טורקית ותסופק לקראת אמצע שנת 2021.
איציק כהן, מנכ״ל בפועל של נמל אשדוד: ״ההשקעה בחכירת הגוררת השלישית מצטרפת להשקעות נוספות שביצענו בנמל, במטרה להביא לקידום המערך התפעולי, כמו גם מתן מענה מתקדם לתמרון אניות ענק. נמל אשדוד רואה בפעולות אלה אמצעי נוסף בהיערכות לתחרות אשר יאפשרו לנמל לעמוד בסטנדרטים מקצועיים בינלאומיים״.
בנוסף לכך, לפני כשבוע קיבלה מחלקת הים בנמל אשדוד את סירת הנתב החדשה שנבנתה במספנת אלוטק בפינלנד. סירת הנתב עשויה אלומיניום, היא מצוידת במיטב המכשור האלקטרוני כולל ECDIS, ושוויה עומד על כ-1.6 מיליון יורו. בסירה הותקנו שני סנפירים לייצוב טלטולים ומכלי מים למילויים בחורף, ומהירותה מגיעה ל-25 קשר. מדובר בסירה הזהה לסירת נתב המשמשת כיום בנמל אשדוד.
עוד מאמרים

התפתחויות בבקרות הסחר העולמיות: מרץ 2025
מבוא הרבעון הראשון של שנת 2025 התאפיין בעדכונים רגולטוריים חוצי גבולות, מהדקות אכיפה ושינויים בתעריפי סחר המשפיעים על כל שחקני השוק. מדיניות חדשה הושקה בארה”ב ובאירופה, סנקציות הורחבו כלפי רוסיה, הגבלות חדשות הוטלו על סין, ומקביל לכך — ישראל חוותה גם הזדמנויות וגם אתגרים בגזרת הציות. מאמר זה יספק סקירה מקיפה של כלל ההתפתחויות והשלכותיהן. עדכונים רגולטוריים עיקריים רגולציה חדשה בארה”ב על ייצוא טכנולוגיית בינה

האיחוד האירופי מחייב אניות החולפות במימיו להציג הוכחת ביטוח
מבוא האיחוד האירופי (EU) פרסם לאחרונה רגולציה חדשה ומהפכנית: החל מ-2025, כל ספינה העוברת בתחומי הים הטריטוריאליים של האיחוד האירופי להציע הוכחת ביטוח בתוקף. ההחלטה, שזכתה לשם ה-EU Maritime Insurance Directive, נולדה מתוך צורך להגן על הסביבה הימית, לפצות נזקים במהירות ולשפר את ביטחון השיט. האם מדובר במהפכה ימית אמיתית או בסתם עוד ניירת ביורוקרטית? תלוי את מי שואלים. מה כולל דרישת הביטוח החדשה? האיחוד

שילוח ימי: המדריך המלא לניווט באוקיינוס המסחרי
מבואשילוח ימי הוא אבן הפינה של המסחר הבינלאומי. בעוד ששיטות שילוח אחרות כמו אוויר ויבשה מספקות פתרונות מהירים או ממוקדים יותר, השילוח הימי הוא עדיין הדרך המועדפת להעברת כמויות עצומות של סחורה בין מדינות ויבשות. הסיבה לכך טמונה ביכולת שלו להתמודד עם מטענים גדולים ובמגוון הרחב של אפשרויות שהוא מציע. במאמר זה, נעמיק באופן שבו פועל השילוח הימי, נסקור את היתרונות שהוא מביא לעסקים, נדון

מערכת WebFOCUS לשינוע מטענים
מבואשירותי אחסנה ואריזה מהווים נדבך מרכזי במערך הלוגיסטי של כל עסק המנהל שינוע מטענים, בין אם מדובר ביבואנים, יצואנים או ספקי שירותי לוגיסטיקה. שילוב טכנולוגיות מתקדמות מאפשר שיפור ביעילות, הפחתת עלויות ושמירה על איכות המוצרים לאורך כל הדרך. מערכת WebFOCUS, המשמשת את חברת “יחדיו שילוח בינלאומי ועמילות מכס”, היא דוגמה לפתרון טכנולוגי שמציע בינה עסקית מתקדמת וניהול חכם של הנתונים, המספקים לארגון את התובנות הדרושות