חברת נמל אשדוד קיבלה לרשותה לפני מספר ימים מנוף גשר ענק אשר עתיד לייעל את מהירות העבודה בכ-15%.
נמל אשדוד קיבל לרשותו מנוף ענק בגובה 123 מטר
חברת נמל אשדוד קיבלה לרשותה לפני מספר ימים מנוף גשר ענק אשר עתיד לייעל את מהירות העבודה בכ-15%. המנוף, המתנשא לגובה של 123.5 מטר והינו בעל אורך זרוע של 66 מטר מתוצרת חברת ZPMCהסינית, מסוגל לשאת מכולות ומטענים במשקלים גדולים בהרבה ממה שהיה קיים עד כה בנמל.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי מדובר באחד המנופים החדשניים והמתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית, וכי המנוף מצויד במערכות חשמל ובקרה, ובעל יכולות מתקדמות לשיפור התפוקות באניות גדולות.
המנוף, שהושט בשלמותו אל נמל אשדוד, הוצב ברציף והוא נחשב כיום למנוף הגדול, החזק והמתקדם ביותר הקיים היום בישראל.
איציק בלומנטל, מנכ״ל חברת נמל אשדוד, התייחס למנוף החדש בכנס פרימיום שנערך ללקוחות הנמל וציין כי ״בשנים האחרונות החלו תהליכי רכש שצברו תאוצה בשנה האחרונה, במסגרתה בוצעו בנמל שורה של צעדים משמעותיים המהווים חלק ממגמת החדשנות והקדמה אליה אנו נערכים זה זמן רב, בהם הגבהת מנופי הנמל והצטיידות במנוף הגבוה ביותר ושדרוג רציף 21 כך שתתאפשר קליטת ופריקת אניות מכולה של עד 18,000 TEU״.
עוד מאמרים

רשימת תיוג למשלוח בינלאומי
1. הכנות מוקדמות זיהוי קוד HS (Harmonized System Code) עבור הסחורה. בדיקת הגבלות ורגולציות במדינת היעד (למשל: איסור יבוא, דרישות תווי תקן, מגבלות על מוצרים מסוימים). אישורים ספציפיים למוצר (למשל: אישורי בריאות למזון, תעודות בדיקה לציוד אלקטרוני). הגדרת תנאי המכירה (Incoterms 2023) – לדוגמה: FOB, CIF, EXW. 2. מסמכים נדרשים חשבונית מסחרית (Commercial Invoice) – כוללת תיאור מדויק של הסחורה, ערך, ומדינת ייצור. רשימת אריזה (Packing List) – פירוט הכמויות, המשקל,

“מה זה HS Code ולמה הוא קריטי לעמילות מכס?”
בעידן הסחר הבינלאומי, תהליך השינוע של סחורות בין מדינות כולל לא רק הובלה פיזית אלא גם התמודדות עם רגולציה בינלאומית ומקומית. אחת המערכות הבסיסיות והחשובות ביותר בסחר העולמי היא שיטת הסיווג הידועה בשם Harmonized System, או בקיצור – HS Code. קוד ה-HS משמש ככלי בינלאומי אחיד לסיווג מוצרים וסחורות, ומשחק תפקיד מרכזי וקריטי בכל הנוגע לעמילות מכס, שחרור סחורות בנמלים, תשלומי מכס ומסים, והיבטים רגולטוריים

רפורמת ״מה שטוב לאירופה״ מתרחבת לארה״ב
רפורמת “מה שטוב לאירופה טוב לישראל” אושרה בכנסת במטרה להקל על יבוא מוצרים לישראל באמצעות הכרה בתקינה האירופית, ובכך להגדיל את התחרות ולהפחית את יוקר המחיה. לאחר אישור הרפורמה, גורמים אמריקאיים הביעו עניין בהרחבת ההקלות גם למוצרים העומדים בתקינה האמריקאית. משרד הכלכלה אישר כי סוכם על פתיחת דיאלוג עם גורמים אמריקאיים במטרה להרחיב את הרפורמה גם למוצרים המיוצרים בארה”ב או עבורה. הדיאלוג נמצא בשלביו

שילוח בינלאומי: מדריך מקיף להובלת מטענים מסביב לעולם
מאז ומעולם, המסחר הבינלאומי היה מנוע צמיחה עוצמתי שהביא לקידמה כלכלית וחברתית. בעידן הגלובלי שבו אנו חיים, שילוח בינלאומי אינו מותרות reserved לתאגידי ענק בלבד, אלא כלי חיוני עבור עסקים בכל גודל – החל מעסקים ביתיים שמוכרים מוצרים אונליין ועד לחברות ייצור עצומות המייבאות ומייצאות סחורות בהיקפים אדירים. היכולת לשלוח סחורות וחומרי גלם מעבר לים, ביבשה או באוויר, מאפשרת לנו לגשר על פערי מרחק ותרבות,