חברת נמל אשדוד קיבלה לרשותה לפני מספר ימים מנוף גשר ענק אשר עתיד לייעל את מהירות העבודה בכ-15%.
נמל אשדוד קיבל לרשותו מנוף ענק בגובה 123 מטר
חברת נמל אשדוד קיבלה לרשותה לפני מספר ימים מנוף גשר ענק אשר עתיד לייעל את מהירות העבודה בכ-15%. המנוף, המתנשא לגובה של 123.5 מטר והינו בעל אורך זרוע של 66 מטר מתוצרת חברת ZPMCהסינית, מסוגל לשאת מכולות ומטענים במשקלים גדולים בהרבה ממה שהיה קיים עד כה בנמל.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי מדובר באחד המנופים החדשניים והמתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית, וכי המנוף מצויד במערכות חשמל ובקרה, ובעל יכולות מתקדמות לשיפור התפוקות באניות גדולות.
המנוף, שהושט בשלמותו אל נמל אשדוד, הוצב ברציף והוא נחשב כיום למנוף הגדול, החזק והמתקדם ביותר הקיים היום בישראל.
איציק בלומנטל, מנכ״ל חברת נמל אשדוד, התייחס למנוף החדש בכנס פרימיום שנערך ללקוחות הנמל וציין כי ״בשנים האחרונות החלו תהליכי רכש שצברו תאוצה בשנה האחרונה, במסגרתה בוצעו בנמל שורה של צעדים משמעותיים המהווים חלק ממגמת החדשנות והקדמה אליה אנו נערכים זה זמן רב, בהם הגבהת מנופי הנמל והצטיידות במנוף הגבוה ביותר ושדרוג רציף 21 כך שתתאפשר קליטת ופריקת אניות מכולה של עד 18,000 TEU״.
עוד מאמרים

פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה
מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים. לפי נתוני חברות המעקב הלוגיסטי, כ-50% מהאניות המסחריות באזור ממתינות לעגינה, חלקן במשך ימים ארוכים. המחסור בכוח אדם, תקלות טכנולוגיות, תנאי מזג אוויר קשים, ובעיקר הצטברות מטענים – הובילו להשבתה כמעט מלאה של רציפים מרכזיים בגרמניה, הולנד ובלגיה. מה גורם לעומס? מחסור בעובדי נמל מוסמכים, במיוחד במנופים ובתחזוקה שיבושים מתמשכים

מחיר מלחמת הסחר: אנייה אחת – מכס של 417 מיליון דולר
מבוא משבר סחר עולמי מקבל המחשה חדה ומוחשית במיוחד עם הגעתה של האנייה OOCL Violet לנמל קליפורניה. על סיפונה – סחורות בשווי של 564 מיליון דולר. לפי ניתוח שפורסם בבלומברג, כ־40% מהמטענים צפויים להידרש למכס בגובה 145%. התוצאה: עלות מכס כוללת של כ־417 מיליון דולר על אנייה אחת בלבד – סמל למחיר האמיתי של מלחמות סחר. הנתונים שמבהילים את השוק לפי בלומברג, חלק ניכר מהמטען

ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו
מבוא ב־2025 התקבלה החלטה היסטורית: ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו. מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי שצפוי להעצים את הקשרים הכלכליים והלוגיסטיים בין המדינות, ולאפשר פיתוח ערוצי מסחר חדשים באגן הים התיכון והאטלנטי. ההסכם מגיע בהמשך להתחממות היחסים הדיפלומטיים מאז 2020 ומסמן עידן חדש בשיתוף הפעולה האזורי. מה כולל ההסכם הימי? פתיחת קווים ישירים להובלת מטענים בין נמל חיפה ונמל קזבלנקה סנכרון

מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב
מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר הוא סיווג נכון של הטובין. כל מוצר שמיובא לישראל מחויב להיכלל תחת קוד סיווג ייחודי (HS Code), אשר קובע את גובה המכס, אישורים נדרשים, ולעיתים אף את האם ניתן לייבא אותו כלל. טעות אחת בסיווג – בין אם בשוגג או בגלל חוסר ידע – עלולה לעלות לעסק