חברת נמל אשדוד קיבלה לרשותה לפני מספר ימים מנוף גשר ענק אשר עתיד לייעל את מהירות העבודה בכ-15%.
נמל אשדוד קיבל לרשותו מנוף ענק בגובה 123 מטר
חברת נמל אשדוד קיבלה לרשותה לפני מספר ימים מנוף גשר ענק אשר עתיד לייעל את מהירות העבודה בכ-15%. המנוף, המתנשא לגובה של 123.5 מטר והינו בעל אורך זרוע של 66 מטר מתוצרת חברת ZPMCהסינית, מסוגל לשאת מכולות ומטענים במשקלים גדולים בהרבה ממה שהיה קיים עד כה בנמל.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי מדובר באחד המנופים החדשניים והמתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית, וכי המנוף מצויד במערכות חשמל ובקרה, ובעל יכולות מתקדמות לשיפור התפוקות באניות גדולות.
המנוף, שהושט בשלמותו אל נמל אשדוד, הוצב ברציף והוא נחשב כיום למנוף הגדול, החזק והמתקדם ביותר הקיים היום בישראל.
איציק בלומנטל, מנכ״ל חברת נמל אשדוד, התייחס למנוף החדש בכנס פרימיום שנערך ללקוחות הנמל וציין כי ״בשנים האחרונות החלו תהליכי רכש שצברו תאוצה בשנה האחרונה, במסגרתה בוצעו בנמל שורה של צעדים משמעותיים המהווים חלק ממגמת החדשנות והקדמה אליה אנו נערכים זה זמן רב, בהם הגבהת מנופי הנמל והצטיידות במנוף הגבוה ביותר ושדרוג רציף 21 כך שתתאפשר קליטת ופריקת אניות מכולה של עד 18,000 TEU״.
עוד מאמרים

התפתחויות בבקרות הסחר העולמיות: מרץ 2025
מבוא הרבעון הראשון של שנת 2025 התאפיין בעדכונים רגולטוריים חוצי גבולות, מהדקות אכיפה ושינויים בתעריפי סחר המשפיעים על כל שחקני השוק. מדיניות חדשה הושקה בארה”ב ובאירופה, סנקציות הורחבו כלפי רוסיה, הגבלות חדשות הוטלו על סין, ומקביל לכך — ישראל חוותה גם הזדמנויות וגם אתגרים בגזרת הציות. מאמר זה יספק סקירה מקיפה של כלל ההתפתחויות והשלכותיהן. עדכונים רגולטוריים עיקריים רגולציה חדשה בארה”ב על ייצוא טכנולוגיית בינה

האיחוד האירופי מחייב אניות החולפות במימיו להציג הוכחת ביטוח
מבוא האיחוד האירופי (EU) פרסם לאחרונה רגולציה חדשה ומהפכנית: החל מ-2025, כל ספינה העוברת בתחומי הים הטריטוריאליים של האיחוד האירופי להציע הוכחת ביטוח בתוקף. ההחלטה, שזכתה לשם ה-EU Maritime Insurance Directive, נולדה מתוך צורך להגן על הסביבה הימית, לפצות נזקים במהירות ולשפר את ביטחון השיט. האם מדובר במהפכה ימית אמיתית או בסתם עוד ניירת ביורוקרטית? תלוי את מי שואלים. מה כולל דרישת הביטוח החדשה? האיחוד

שילוח ימי: המדריך המלא לניווט באוקיינוס המסחרי
מבואשילוח ימי הוא אבן הפינה של המסחר הבינלאומי. בעוד ששיטות שילוח אחרות כמו אוויר ויבשה מספקות פתרונות מהירים או ממוקדים יותר, השילוח הימי הוא עדיין הדרך המועדפת להעברת כמויות עצומות של סחורה בין מדינות ויבשות. הסיבה לכך טמונה ביכולת שלו להתמודד עם מטענים גדולים ובמגוון הרחב של אפשרויות שהוא מציע. במאמר זה, נעמיק באופן שבו פועל השילוח הימי, נסקור את היתרונות שהוא מביא לעסקים, נדון

מערכת WebFOCUS לשינוע מטענים
מבואשירותי אחסנה ואריזה מהווים נדבך מרכזי במערך הלוגיסטי של כל עסק המנהל שינוע מטענים, בין אם מדובר ביבואנים, יצואנים או ספקי שירותי לוגיסטיקה. שילוב טכנולוגיות מתקדמות מאפשר שיפור ביעילות, הפחתת עלויות ושמירה על איכות המוצרים לאורך כל הדרך. מערכת WebFOCUS, המשמשת את חברת “יחדיו שילוח בינלאומי ועמילות מכס”, היא דוגמה לפתרון טכנולוגי שמציע בינה עסקית מתקדמת וניהול חכם של הנתונים, המספקים לארגון את התובנות הדרושות