חברת הנמל קלטה 8 מלגזות מסוג 16 טון וכן 7 מלגזות מסוג מכולנוף מתוצרת חברת Kalmar השוודית המצוידים במערכות מתקדמות.
נמל אשדוד: נקלטו מלגזות חדשות בעלות 19 מיליון שקל
חברת הנמל קלטה 8 מלגזות מסוג 16 טון וכן 7 מלגזות מסוג מכולנוף מתוצרת חברת Kalmar השוודית המצוידים במערכות מתקדמות. יצחק בלומנטל, מנכ״ל חברת נמל אשדוד: הדבר יאפשר שיפור תפעולי הן מבחינת ביצוע והן מבחינת נוחות ובטיחות העובדים.
ביום חמישי האחרון (16.5) נערך טקס לקליטת 15 מלגזות חדשות שרכשה החברה בסכום כולל של כ-19 מיליון שקל, לצורכי ייעול תהליכים תפעוליים בנמל.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי נרכשו 8 מלגזות מסוג ״16 טון״, אשר עתידות להחליף את צי המלגזות הקיים של 12 טון, וכן 7 מלגזות מסוג ״מכולנוף״. נציין כי מלגזה מסוג מכולנוף משמשת לשינוע מכולות עד 45 טון בשטחי הנמל, ומסוגלת להגיע לגובה של 5 מכולות. כיום קיימים בנמל כ-11 מלגזות מסוג ״מכולנוף״ כאשר מחצית מהן מיועדות לגריטה.
המכולנופים החדשים מצוידים במערכת SOLAS (Safety of Life At Sea) אשר שוקלת את המכולה לפני ובמהלך השינוע ומאפשרת חיבור למערכת ה-TOS של הנמל. המכולנופים החדשים מצוידים במערכות בטיחות מהמתקדמות ביותר, לשמירה מירבית על מפעיל המלגזה וסביבתו. המכולנופים עונים על דרישות מחמירות לשמירה על איכות הסביבה ומצמצמות את פליטת גזי החממה וה-CO למינימום האפשרי, וכן מערכות לשיפור אמינות המאפשרות עבודה גם בעת תקלות.
כאמור, לצד המכולנופים, רכשה חברת נמל אשדוד גם מלגזות מסוג 16 טון, העתידות להחליף את צי מלגזות ה-12 טון, ולשפר משמעותית את ביצוע ומרחב הפעולות האפשריות. למלגזות 16 טון מפרט ייחודי המותאם לצרכי התפעול של הנמל, ומאפשר עבודה קלה ונוחה לגלילי פלדה, ללא צורך בהמתנה להחלפת הפין. מדובר בייעול משמעותי בתהליך העבודה, וזאת הודות למבנה הקלשונים המיוחד. במלגזות הותקנו מערכות לצמצום זיהום האוויר לצד מערכות כיבוי אש מתקדמות.
המלגזות נרכשו מחברת Kalmar השוודית, המספקת פתרונות לציוד ייעודי לשינוע מטענים כבדים עבור חברות שונות ברחבי העולם. עלות כל ״מכולנוף״ כ-450 אלף יורו ועלות מלגזה 16 טון מגיעה לכ-200 אלף יורו.
מנכ״ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, ציין כי ״השיפורים הטכנולוגיים המצויים במלגזות החדשות יאפשרו שיפור תפעולי הן מבחינת ביצוע והן מבחינת נוחות ובטיחות העובדים. בניין הכוח של נמל אשדוד מתחזק כחלק מההכנה לתחרות. חידוש הצי יעלה את זמינות הכלים אשר יעניק מענה רציף ללקוחות, יצמצם תקלות ויגדיל משמעותית את התפוקות״.
עוד מאמרים

התפתחויות בבקרות הסחר העולמיות: מרץ 2025
מבוא הרבעון הראשון של שנת 2025 התאפיין בעדכונים רגולטוריים חוצי גבולות, מהדקות אכיפה ושינויים בתעריפי סחר המשפיעים על כל שחקני השוק. מדיניות חדשה הושקה בארה”ב

האיחוד האירופי מחייב אניות החולפות במימיו להציג הוכחת ביטוח
מבוא האיחוד האירופי (EU) פרסם לאחרונה רגולציה חדשה ומהפכנית: החל מ-2025, כל ספינה העוברת בתחומי הים הטריטוריאליים של האיחוד האירופי להציע הוכחת ביטוח בתוקף. ההחלטה,

שילוח ימי: המדריך המלא לניווט באוקיינוס המסחרי
מבואשילוח ימי הוא אבן הפינה של המסחר הבינלאומי. בעוד ששיטות שילוח אחרות כמו אוויר ויבשה מספקות פתרונות מהירים או ממוקדים יותר, השילוח הימי הוא עדיין

מערכת WebFOCUS לשינוע מטענים
מבואשירותי אחסנה ואריזה מהווים נדבך מרכזי במערך הלוגיסטי של כל עסק המנהל שינוע מטענים, בין אם מדובר ביבואנים, יצואנים או ספקי שירותי לוגיסטיקה. שילוב טכנולוגיות