נמל אשדוד מצטייד ב-37 גוררים וחופנים חדשים. מהלך ההצטיידות כולל גוררים אשר מהווים חלק משמעותי בשינוע והובלת המכולות.
נמל אשדוד משקיע כ-20 מיליון שקל ברכישת ציוד תפעולי חדש ומשופר
נמל אשדוד מצטייד ב-37 גוררים וחופנים חדשים. מהלך ההצטיידות כולל גוררים אשר מהווים חלק משמעותי בשינוע והובלת המכולות, לצד שני סוגי חופנים. נמל אשדוד: הכלים יאפשרו הגדלת התפוקות, מניעת תקלות ומתן מענה רציף.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי הוא רכש סך הכל 16 חופנים מתוכם סופקו לנמל כבר 7. מתוך החופנים שכבר סופקו לנמל, יש 5 חופנים רגילים ושני חופנים מיוחדים בהיקף השקעה של כ-2.5 מיליון שקל. החופנים הרגילים משמשים למטעני צובר, בעוד החופנים המיוחדים בעלי סגירה כפולה למניעת נזילות וחומרים דקים. שבעת החופנים התקבלו בנמל ונמצאים כעת בשלבי בדיקה וניסוי מתוך כוונה להצטייד בחופנים נוספים.
איציק כהן, מנכ״ל בפועל של נמל אשדוד: ״ההשקעה בהצטיידות הגוררים והחופנים מצטרפת להשקעות נוספות שביצענו בנמל, במטרה להביא לקידום המערך התפעולי ושיפור משמעותי של התפוקות, כמו גם מתן מענה לסוגיות בתחום איכות הסביבה. נמל אשדוד רואה בפעולות אלה אמצעי שיאפשר לעמוד בסטנדרטים מקצועיים גבוהים ויישום חדשנות טכנולוגית״.
עוד מאמרים

רשימת תיוג למשלוח בינלאומי
1. הכנות מוקדמות זיהוי קוד HS (Harmonized System Code) עבור הסחורה. בדיקת הגבלות ורגולציות במדינת היעד (למשל: איסור יבוא, דרישות תווי תקן, מגבלות על מוצרים מסוימים). אישורים ספציפיים למוצר (למשל: אישורי בריאות למזון, תעודות בדיקה לציוד אלקטרוני). הגדרת תנאי המכירה (Incoterms 2023) – לדוגמה: FOB, CIF, EXW. 2. מסמכים נדרשים חשבונית מסחרית (Commercial Invoice) – כוללת תיאור מדויק של הסחורה, ערך, ומדינת ייצור. רשימת אריזה (Packing List) – פירוט הכמויות, המשקל,

“מה זה HS Code ולמה הוא קריטי לעמילות מכס?”
בעידן הסחר הבינלאומי, תהליך השינוע של סחורות בין מדינות כולל לא רק הובלה פיזית אלא גם התמודדות עם רגולציה בינלאומית ומקומית. אחת המערכות הבסיסיות והחשובות ביותר בסחר העולמי היא שיטת הסיווג הידועה בשם Harmonized System, או בקיצור – HS Code. קוד ה-HS משמש ככלי בינלאומי אחיד לסיווג מוצרים וסחורות, ומשחק תפקיד מרכזי וקריטי בכל הנוגע לעמילות מכס, שחרור סחורות בנמלים, תשלומי מכס ומסים, והיבטים רגולטוריים

רפורמת ״מה שטוב לאירופה״ מתרחבת לארה״ב
רפורמת “מה שטוב לאירופה טוב לישראל” אושרה בכנסת במטרה להקל על יבוא מוצרים לישראל באמצעות הכרה בתקינה האירופית, ובכך להגדיל את התחרות ולהפחית את יוקר המחיה. לאחר אישור הרפורמה, גורמים אמריקאיים הביעו עניין בהרחבת ההקלות גם למוצרים העומדים בתקינה האמריקאית. משרד הכלכלה אישר כי סוכם על פתיחת דיאלוג עם גורמים אמריקאיים במטרה להרחיב את הרפורמה גם למוצרים המיוצרים בארה”ב או עבורה. הדיאלוג נמצא בשלביו

שילוח בינלאומי: מדריך מקיף להובלת מטענים מסביב לעולם
מאז ומעולם, המסחר הבינלאומי היה מנוע צמיחה עוצמתי שהביא לקידמה כלכלית וחברתית. בעידן הגלובלי שבו אנו חיים, שילוח בינלאומי אינו מותרות reserved לתאגידי ענק בלבד, אלא כלי חיוני עבור עסקים בכל גודל – החל מעסקים ביתיים שמוכרים מוצרים אונליין ועד לחברות ייצור עצומות המייבאות ומייצאות סחורות בהיקפים אדירים. היכולת לשלוח סחורות וחומרי גלם מעבר לים, ביבשה או באוויר, מאפשרת לנו לגשר על פערי מרחק ותרבות,