נמל אשדוד מפעיל רציף תפעולי חדש
נמל אשדוד מפעיל החל מאתמול (יום ד׳) רציף תפעולי חדש הכולל מנופים ומדלים. הפרויקט ההנדסי המורכב, הכולל את הכשרת רציף 24, מתבצע למעשה במקביל לפרויקט משמעותי אחר הכולל העמקת רציף 21 והתאמתו לקליטת אניות גדולות בחלקו המזרחי ואניות גרעינים בחלקו המערבי. במסגרת העבודות לצורך שדרוג הרציף.
רציף 21 הושבת לצורך שדרוגו, ואניות צובר ומטען כללי יופנו, בין היתר, לרציף 24 החדש לקבלת מענה תפעולי.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי ההכנות להכשרת הרציף החדש כוללות העברתם של שני מנופים ושני מדלים לפריקת גרעינים, וכן הוספת ׳דולפין׳, מבנה הנדסי הנמצא במים, ומשמש לצורך הארכת הרציף לטובת קשירת אניות גדולות. כמו כן, בוצעו הסדרי תנועה המתאימים לשילוב תנועת משאיות הנושאות מטען כללי, מכולות וצובר. את הפרויקט מובילות ומבצעות חטיבת לוגיסטיקה, חטיבת תפעול וקצין בטיחות בתעבורה.
מנכ״ל נמל אשדוד, שיקו ז׳נה, הוסיף: ״הכשרת ושדרוג הרציפים הינם חלק מתכנית רחבה לקידום ופיתוח תשתיות הנמל, ובכך לשפר את מתן השירות ללקוחותינו וכן את יכולתו של נמל אשדוד להתחרות מול הנמלים החדשים הנבנים בימים אלה״.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי ״על אף ואולי דווקא כעת, בצלו של משבר הקורונה, כאשר נמל אשדוד מהווה עורק חמצן מרכזי לכניסת סחורות וחומרי גלם לטובת המשך תפקוד רציף של המשק הישראלי, מובן הצורך בפרויקט זה״.
עוד מאמרים

רשימת תיוג למשלוח בינלאומי
1. הכנות מוקדמות זיהוי קוד HS (Harmonized System Code) עבור הסחורה. בדיקת הגבלות ורגולציות במדינת היעד (למשל: איסור יבוא, דרישות תווי תקן, מגבלות על מוצרים מסוימים). אישורים ספציפיים למוצר (למשל: אישורי בריאות למזון, תעודות בדיקה לציוד אלקטרוני). הגדרת תנאי המכירה (Incoterms 2023) – לדוגמה: FOB, CIF, EXW. 2. מסמכים נדרשים חשבונית מסחרית (Commercial Invoice) – כוללת תיאור מדויק של הסחורה, ערך, ומדינת ייצור. רשימת אריזה (Packing List) – פירוט הכמויות, המשקל,

“מה זה HS Code ולמה הוא קריטי לעמילות מכס?”
בעידן הסחר הבינלאומי, תהליך השינוע של סחורות בין מדינות כולל לא רק הובלה פיזית אלא גם התמודדות עם רגולציה בינלאומית ומקומית. אחת המערכות הבסיסיות והחשובות ביותר בסחר העולמי היא שיטת הסיווג הידועה בשם Harmonized System, או בקיצור – HS Code. קוד ה-HS משמש ככלי בינלאומי אחיד לסיווג מוצרים וסחורות, ומשחק תפקיד מרכזי וקריטי בכל הנוגע לעמילות מכס, שחרור סחורות בנמלים, תשלומי מכס ומסים, והיבטים רגולטוריים

רפורמת ״מה שטוב לאירופה״ מתרחבת לארה״ב
רפורמת “מה שטוב לאירופה טוב לישראל” אושרה בכנסת במטרה להקל על יבוא מוצרים לישראל באמצעות הכרה בתקינה האירופית, ובכך להגדיל את התחרות ולהפחית את יוקר המחיה. לאחר אישור הרפורמה, גורמים אמריקאיים הביעו עניין בהרחבת ההקלות גם למוצרים העומדים בתקינה האמריקאית. משרד הכלכלה אישר כי סוכם על פתיחת דיאלוג עם גורמים אמריקאיים במטרה להרחיב את הרפורמה גם למוצרים המיוצרים בארה”ב או עבורה. הדיאלוג נמצא בשלביו

שילוח בינלאומי: מדריך מקיף להובלת מטענים מסביב לעולם
מאז ומעולם, המסחר הבינלאומי היה מנוע צמיחה עוצמתי שהביא לקידמה כלכלית וחברתית. בעידן הגלובלי שבו אנו חיים, שילוח בינלאומי אינו מותרות reserved לתאגידי ענק בלבד, אלא כלי חיוני עבור עסקים בכל גודל – החל מעסקים ביתיים שמוכרים מוצרים אונליין ועד לחברות ייצור עצומות המייבאות ומייצאות סחורות בהיקפים אדירים. היכולת לשלוח סחורות וחומרי גלם מעבר לים, ביבשה או באוויר, מאפשרת לנו לגשר על פערי מרחק ותרבות,