מכולות ריקות נערמות בשנחאי, הנמל הגדול בעולם. כך עולה מנתוני xChange, סטארט-אפ גרמני המתמקד במעקב אחר מיקומם מחדש של מכולות.
נגיף הקורונה: מכולות ריקות נערמות בנמל שנחאי
מכולות ריקות נערמות בשנחאי, הנמל הגדול בעולם. כך עולה מנתוני xChange, סטארט-אפ גרמני המתמקד במעקב אחר מיקומם מחדש של מכולות.
״מדד זמינות המכולות מציג ערכים גבוהים יחסית עבור מכולות 40 רגל HC, מכולות 40 רגל יבשות, ומכולות 20 רגל יבשות״, ציינה חברת הסטארט-אפ בהודעה בתגובה להשפעה של נגיף קורונה על זמינות המכולות.
החברה הסבירה כי כל מספר מעל 0.5 מציין עודף בציוד ועל פי הנתונים זמינות מכולת 40 רגל היי קיוב הינה 0.58, זמינות מכולת 40 רגל רגילה הינה 0.56 ואילו זמינות מכולת 20 רגל רגילה הינו 0.62.
״עבור חברות הספנות אירוע של מגיפה שמקורו בסין גורם לירידה בשיעורי הניצולת על האנייה ומביא לעלויות גבוהות יותר בנתיבי הסחר״.
התפרצות נגיף הקורונה, שהחלה מהעיר ווהאן במחוז הובאיי התפשטה לכמה מערי הנמל הגדולות בסין כמו שנחאי, גואנגזו, שנזן וטיאנג׳ין. התפרצות הנגיף חופפת את חג ראש השנה הסיני שמתקיים בשבוע האחרון של ינואר כאשר במהלכו צפויות תנועות אוכלוסייה גדולות ברחבי סין בשל ביקורים משפחתיים לרגל החג.
עוד מאמרים

פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה
מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים. לפי נתוני חברות המעקב הלוגיסטי, כ-50% מהאניות המסחריות באזור ממתינות לעגינה, חלקן במשך ימים ארוכים. המחסור בכוח אדם, תקלות טכנולוגיות, תנאי מזג אוויר קשים, ובעיקר הצטברות מטענים – הובילו להשבתה כמעט מלאה של רציפים מרכזיים בגרמניה, הולנד ובלגיה. מה גורם לעומס? מחסור בעובדי נמל מוסמכים, במיוחד במנופים ובתחזוקה שיבושים מתמשכים

מחיר מלחמת הסחר: אנייה אחת – מכס של 417 מיליון דולר
מבוא משבר סחר עולמי מקבל המחשה חדה ומוחשית במיוחד עם הגעתה של האנייה OOCL Violet לנמל קליפורניה. על סיפונה – סחורות בשווי של 564 מיליון דולר. לפי ניתוח שפורסם בבלומברג, כ־40% מהמטענים צפויים להידרש למכס בגובה 145%. התוצאה: עלות מכס כוללת של כ־417 מיליון דולר על אנייה אחת בלבד – סמל למחיר האמיתי של מלחמות סחר. הנתונים שמבהילים את השוק לפי בלומברג, חלק ניכר מהמטען

ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו
מבוא ב־2025 התקבלה החלטה היסטורית: ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו. מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי שצפוי להעצים את הקשרים הכלכליים והלוגיסטיים בין המדינות, ולאפשר פיתוח ערוצי מסחר חדשים באגן הים התיכון והאטלנטי. ההסכם מגיע בהמשך להתחממות היחסים הדיפלומטיים מאז 2020 ומסמן עידן חדש בשיתוף הפעולה האזורי. מה כולל ההסכם הימי? פתיחת קווים ישירים להובלת מטענים בין נמל חיפה ונמל קזבלנקה סנכרון

מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב
מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר הוא סיווג נכון של הטובין. כל מוצר שמיובא לישראל מחויב להיכלל תחת קוד סיווג ייחודי (HS Code), אשר קובע את גובה המכס, אישורים נדרשים, ולעיתים אף את האם ניתן לייבא אותו כלל. טעות אחת בסיווג – בין אם בשוגג או בגלל חוסר ידע – עלולה לעלות לעסק