מזג האוויר הסוער: נמלי אשדוד וחיפה נערכים לסערה
בשל התחזית למזג אוויר סוער שנכנס אתמול בלילה לאזור ישראל נערך נמל אשדוד בצורה מיוחדת על מנת להבטיח את בטיחותן של האניות המגיעות לפרוק ולטעון סחורות ברציפים ואת יתר כלי השיט התפעוליים. על פי התחזית צפויות רוחות ומשבי רוח במהירות של למעלה מ-90 קמ״ש וגלים בגובה של עד 10 מטרים.
לאור התחזית למזג אוויר סוער שילווה ברוחות עזות וגלים גבוהים, החלו בנמל בהיערכות. צוותים תפעוליים של הנמל עסקו אמש בהכנסת אניות למחסה, שחרור אניות גדולות שעוגנות ברציפים חזרה ללב ים וקשירת כלי שיט קטנים ברציפים.
רב חובל הנמל הורה כי עד לסיום הסערה – ביום חמישי אחה״צ על פי התחזיות – לא יוכנסו אניות גדולות לטעון ולפרוק ברציפים והן תישארנה בלב ים, כאשר הנמל יעמוד עמן בקשר רציף ויענה לכל בקשות הצוותים.
עם כניסת מזג האוויר הסוער תבצע מחלקת ים פטרולים בזמן הרוחות החזקות. כמו כן, תימנע כניסה יבשתית לשובר הגלים מאחר וגובה הגלים צפוי להוות סכנה לחיי אדם. בזמן הסערה מנופי הנמל יושבתו ויעוגנו בצורה מיוחדת לקרקע.
נמל חיפה: נאסרה כניסת אניות ל-24 השעות הקרובות
מחברת נמל חיפה נמסר הבוקר כי בעקבות מזג האוויר הסוער נמל חיפה נסגר לכניסת אניות ם-24 השעות הבאות. הפלגות (יציאת) אניות על פי שיקול דעת הנתב ובכפוף למזג האוויר ומצב הים.
עוד מאמרים

רשימת תיוג למשלוח בינלאומי
1. הכנות מוקדמות זיהוי קוד HS (Harmonized System Code) עבור הסחורה. בדיקת הגבלות ורגולציות במדינת היעד (למשל: איסור יבוא, דרישות תווי תקן, מגבלות על מוצרים מסוימים). אישורים

“מה זה HS Code ולמה הוא קריטי לעמילות מכס?”
בעידן הסחר הבינלאומי, תהליך השינוע של סחורות בין מדינות כולל לא רק הובלה פיזית אלא גם התמודדות עם רגולציה בינלאומית ומקומית. אחת המערכות הבסיסיות והחשובות

רפורמת ״מה שטוב לאירופה״ מתרחבת לארה״ב
רפורמת “מה שטוב לאירופה טוב לישראל” אושרה בכנסת במטרה להקל על יבוא מוצרים לישראל באמצעות הכרה בתקינה האירופית, ובכך להגדיל את התחרות ולהפחית את יוקר

שילוח בינלאומי: מדריך מקיף להובלת מטענים מסביב לעולם
מאז ומעולם, המסחר הבינלאומי היה מנוע צמיחה עוצמתי שהביא לקידמה כלכלית וחברתית. בעידן הגלובלי שבו אנו חיים, שילוח בינלאומי אינו מותרות reserved לתאגידי ענק בלבד,