רכיב ההזמנות המקומיות עלה ב-10.8 נקודות לרמה של 55 נקודות ועבר להצביע על התרחבות בפעילות.
מדד מנהלי הרכש: עלייה של 2.3% במדד יוני
מדד מנהלי הרכש של ארגון מנהלי הרכש ובנק הפועלים עלה בחודש יוני ב-2.3 נקודות לרמה של 52.7 נקודות. רכיב ההזמנות המקומיות עלה ב-10.8 נקודות לרמה של 55 נקודות ועבר להצביע על התרחבות בפעילות. רכיבי התפוקות והתעסוקה ירדו החודש אך הם עדיין מצביעים על התרחבות מזה תשעה חודשים. ההזמנות ליצוא אומנם עלו החודש, אך נותרו זה החודש הרביעי ברציפות מתחת לרמת ה-50 נקודות.
מדד מנהלי הרכש בישראל לחודש יוני ממשיך זה החודש הרביעי ברציפות להימצא במגמת התרחבות והחודש אף נצפתה התעצמות בעוצמת ההתרחבות. הערך שנמדד החודש עומד על %52.7 לעומת ערך של 50.4% שנמדד בחודש הקודם (סדרת נתונים מנוכה עונתיות), עליה קלה של 2.3% לעומת הערך שנמדד בחודש הקודם. החודש, רכיב הביקושים המקומיים שב וחזר להתרחבות והצטרף לרכיבי תפוקות הייצור והתעסוקה. רכיב הביקושים ליצוא ממשיך גם החודש להיות בהתכווצות. רכיב מחירי חומרי הגלם ממשיך החודש להימצא בהתרחבות.
מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan מצביע זה החודש השני ברציפות על התכווצות בפעילות התעשייתית. המדד ירד בחודש יוני 2019 ב-0.4 נקודות לרמה של 49.4 נקודות, ורמתו כעת היא הנמוכה ביותר מאז חודש אוקטובר 2012. בארה״ב המדד ירד לרמה של 51.7 נקודות מ-52.1 נקודות, כאשר באוגוסט 2018 רמת המדד הייתה 60.8 נקודות. בגוש האירו, זהו החודש החמישי ברציפות שהמדד מצביע על התכווצות בפעילות התעשייתית, ורמת המדד הגיעה ל-47.6 נקודות. בסין המדד ירד מתחת לרמת ה-50 נקודות–49.4 נקודות זאת לאחר שלושה חודשים רצופים בהם הצביע על התרחבות בפעילות.
כלכלני בנק הפועלים: ״מרבית רכיבי המדד מצביעים על התרחבות בפעילות התעשייתית. רכיב ההזמנות ליצוא מצביע על התכווצות מזה ארבעה חודשים ומשקף את ההאטה שנרשמת בסחר העולמי. נתוני סחר חוץ לחודש יוני, מצביעים על ירידה ביצוא הסחורות, אם כי זו התמקדה רובה ככולה ביצוא התרופות. ירידה נרשמה גם בכל רכיבי היבוא: חומרי גלם, מוצרי צריכה ונכסי השקעה. אנו מעריכים כי הצמיחה האטה מעט ברבעון השני, בהשפעת הגורמים הגלובליים, אך נראה שהביקושים המקומיים עדיין איתנים״.
עוד מאמרים

פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה
מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים. לפי נתוני חברות המעקב הלוגיסטי, כ-50% מהאניות המסחריות באזור ממתינות לעגינה, חלקן במשך ימים ארוכים. המחסור בכוח אדם, תקלות טכנולוגיות, תנאי מזג אוויר קשים, ובעיקר הצטברות מטענים – הובילו להשבתה כמעט מלאה של רציפים מרכזיים בגרמניה, הולנד ובלגיה. מה גורם לעומס? מחסור בעובדי נמל מוסמכים, במיוחד במנופים ובתחזוקה שיבושים מתמשכים

מחיר מלחמת הסחר: אנייה אחת – מכס של 417 מיליון דולר
מבוא משבר סחר עולמי מקבל המחשה חדה ומוחשית במיוחד עם הגעתה של האנייה OOCL Violet לנמל קליפורניה. על סיפונה – סחורות בשווי של 564 מיליון דולר. לפי ניתוח שפורסם בבלומברג, כ־40% מהמטענים צפויים להידרש למכס בגובה 145%. התוצאה: עלות מכס כוללת של כ־417 מיליון דולר על אנייה אחת בלבד – סמל למחיר האמיתי של מלחמות סחר. הנתונים שמבהילים את השוק לפי בלומברג, חלק ניכר מהמטען

ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו
מבוא ב־2025 התקבלה החלטה היסטורית: ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו. מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי שצפוי להעצים את הקשרים הכלכליים והלוגיסטיים בין המדינות, ולאפשר פיתוח ערוצי מסחר חדשים באגן הים התיכון והאטלנטי. ההסכם מגיע בהמשך להתחממות היחסים הדיפלומטיים מאז 2020 ומסמן עידן חדש בשיתוף הפעולה האזורי. מה כולל ההסכם הימי? פתיחת קווים ישירים להובלת מטענים בין נמל חיפה ונמל קזבלנקה סנכרון

מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב
מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר הוא סיווג נכון של הטובין. כל מוצר שמיובא לישראל מחויב להיכלל תחת קוד סיווג ייחודי (HS Code), אשר קובע את גובה המכס, אישורים נדרשים, ולעיתים אף את האם ניתן לייבא אותו כלל. טעות אחת בסיווג – בין אם בשוגג או בגלל חוסר ידע – עלולה לעלות לעסק