החברה צופה כעת כי הירידה בביקוש הנפחים ברבעון השני יהיה נמוך בכ-15% עד 18% לעומת צפי ירידה של 20% עד 25%.
מארסק מעדכנת את צפי הנפחים עבור הרבעון השני
קבוצת א.פ מולר-מארסק פרסמה אתמול תחזית מעודכנת עבור הנפחים המשונעים ו-EBITDA של החברה עבור הרבעון השני של השנה.
החברה כתבה כי ״בהתבסס על התפתחות השוק, בשילוב מדדי עלות ברחבי הארגון וביטולי הפלגות במספרים משמעותיים קבוצת מולר מארסק צופה EBITDA לפני עלויות אינטגרציה וארגון מחדש ברבעון השני של 2020 מעט מעל לרמה ברבעון הראשון של 2020 – שעמד על 1.5 מיליארד דולר.
עוד ציינה החברה כי ״עם המסחר הנוכחי, הביקוש לשוק ברבעון השני של 2020 מתפתח לטובה יותר ממה שצפינו במקור וכעת החברה צופה כי הירידה בביקוש הנפחים ברבעון השני של שנת 2020 יהיה נמוך בכ-15% עד 18% לעומת צפי של 20% עד 25% לעומת נתוני התקופה המקבילה אשתקד.
החברה ציינה עם זאת כי בשל חוסר הוודאות לגבי התאוששות הביקוש במחצית השנייה של 2020 מאחר וכלכלות העולם עדיין מושפעות ממשבר נגיף הקורונה היא אינה מפרסמת את תחזיותיה עבור כלל 2020.
סורן סקו, מנכ״ל קבוצת מולר – מארסק ציין כי: ״למרות ירידה צפויה של 15% עד 18% בביקושים בגלל משבר נגיף הקורונה במהלך הרבעון השני, אני מרוצה מכך שאנו מצפים לספק רווחים תפעוליים מעט מעל רמת הרווחים התפעוליים שלנו ברבעון הראשון. המשמעות היא גם שאנו צופים שהרווחים התפעוליים יהיו גבוהים מאלה שהיו ברבעון המקביל אשתקד.
״הצלחנו לנווט היטב ברבעון השני שהיה קשה מאוד, ולהתאים את הנפחים לדרישה תוך שמירה על ניצולת גבוהה של הרשת שלנו וניהול העלויות ברחבי החברה. הרבעון הזה מגיע לאחר רבעון ראשון בו סיפקנו צמיחה ברווחים שלנו לעומת אשתקד למרות ביקוש שהיה נמוך בכ-5% ועלייה חדה במחירי הדלק כתוצאה מהמעבר לדלק דל גופרית ב-1 בינואר. אומנם אי-הוודאות נמשכת בגלל המגיפה ו׳הראות הנמוכה׳ בדרך להתאוששות, אך אנו נהנים מעסקי ספנות עמידים יותר״.
פורסם באתר www.port2port.co.il
עוד מאמרים

פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה
מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים. לפי נתוני חברות המעקב הלוגיסטי, כ-50% מהאניות המסחריות באזור ממתינות לעגינה, חלקן במשך ימים ארוכים. המחסור בכוח אדם, תקלות טכנולוגיות, תנאי מזג אוויר קשים, ובעיקר הצטברות מטענים – הובילו להשבתה כמעט מלאה של רציפים מרכזיים בגרמניה, הולנד ובלגיה. מה גורם לעומס? מחסור בעובדי נמל מוסמכים, במיוחד במנופים ובתחזוקה שיבושים מתמשכים

מחיר מלחמת הסחר: אנייה אחת – מכס של 417 מיליון דולר
מבוא משבר סחר עולמי מקבל המחשה חדה ומוחשית במיוחד עם הגעתה של האנייה OOCL Violet לנמל קליפורניה. על סיפונה – סחורות בשווי של 564 מיליון דולר. לפי ניתוח שפורסם בבלומברג, כ־40% מהמטענים צפויים להידרש למכס בגובה 145%. התוצאה: עלות מכס כוללת של כ־417 מיליון דולר על אנייה אחת בלבד – סמל למחיר האמיתי של מלחמות סחר. הנתונים שמבהילים את השוק לפי בלומברג, חלק ניכר מהמטען

ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו
מבוא ב־2025 התקבלה החלטה היסטורית: ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו. מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי שצפוי להעצים את הקשרים הכלכליים והלוגיסטיים בין המדינות, ולאפשר פיתוח ערוצי מסחר חדשים באגן הים התיכון והאטלנטי. ההסכם מגיע בהמשך להתחממות היחסים הדיפלומטיים מאז 2020 ומסמן עידן חדש בשיתוף הפעולה האזורי. מה כולל ההסכם הימי? פתיחת קווים ישירים להובלת מטענים בין נמל חיפה ונמל קזבלנקה סנכרון

מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב
מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר הוא סיווג נכון של הטובין. כל מוצר שמיובא לישראל מחויב להיכלל תחת קוד סיווג ייחודי (HS Code), אשר קובע את גובה המכס, אישורים נדרשים, ולעיתים אף את האם ניתן לייבא אותו כלל. טעות אחת בסיווג – בין אם בשוגג או בגלל חוסר ידע – עלולה לעלות לעסק