חברות הספנות הגדולות: היטלי דלק עבור התקנת מסנני דלק

חברות MSC וחברת CMA CGM הולכות בעקבותיה של חברת מארסק ליין, והודיעו על כוונתן ליישם היטלי דלק וזאת על מנת להחזיר את עלויות הכרוכות בציות לתקנות ארגון הספנות העולמי IMO

חברות הספנות הגדולות: היטלי דלק עבור התקנת מסנני דלק

חברות MSC וחברת CMA CGM הולכות בעקבותיה של חברת מארסק ליין, והודיעו על כוונתן ליישם היטלי דלק וזאת על מנת להחזיר את עלויות הכרוכות בציות לתקנות ארגון הספנות העולמי IMO בנוגע להגבלת הגופרית בשימוש דלקי אניות עד ל-0.5% – תקנה שאמורה להיכנס לתוקף החל מה-1 בינואר 2020.

חברת הספנות הצרפתית CMA CGM ציינה בהודעתה כי למרות שהיא מעדיפה להשתמש באניותיה בדלק בעל אחוז גופרית נמוך מלכתחילה, בכוונתה להזמין מספר פילטרים לאניותיה שיהיו מסוגלים לסנן את הדלק הרגיל – והזול יותר – בתדלוק אניות.

חברת CMA CGM אישרה במקביל כי ההזמנה שביצעה עבור תשע אניות מכולה ענקיות בנפח של 22,000 TEU יופעלו על ידי גז טבעי נוזלי (LNG) אשר מתאים לאכיפה הדוקה אף יותר של תקנות סביבתיות, אך ציינה כי היה זה בלתי מעשי להתקין מערכות כאלו על אניותיה הקיימות. ״כל הצעדים הללו מייצגים עלות משמעותית נוספת״, ציינה החברה, והוסיפה כי בהתבסס על התנאים הנוכחיים מדובר בהוצאה ממוצעת של 160 דולר ל-TEU.

החברה ציינה כי בכוונתה ליישם היטלי דלק על לקוחותיה בהתאם למחירי הדלק ועל בסיס נתיבי הסחר השונים, אולם לא ציינה מתי ההיטלים ייכנסו לתוקף.

נציין כי חברת MSC הודיעה לאחרונה כי עלויות התפעול שלה צפויות ״לגדול באופן משמעותי ככל שאנחנו ממשיכים להתכונן למשטר הדלק הדל גופרית״. החברה הוסיפה כי ״עלות השינויים השונים שאנו מבצעים בצי האניות שלנו ולאספקת הדלק שלנו תגיע ללמעלה מ-2 מיליארד דולר בשנה״.

חברת הספנות השוויצרית הודיעה כי בכוונתה להציג ״היטל דלק גלובלי חדש״ החל מה-1 בינואר 2019 אשר יחליפו מנגנוני היטל הקיימים כיום.

נזכיר כי חברת מארסק ליין פרסמה בשבוע שעבר על כוונתה להטיל היטל דלק בהמשך להכנות לכניסת התקנות ב-1 בינואר 2020, וזאת החל מה-1 בינואר 2019. הודעה זו זכתה לביקורת מצד משלחים ובעלי מטענים אשר טענו כי חישובי היטל הדלק של מארסק ״חסרים שקיפות״, וכי תעשיית הספנות מנצלת את המצב כדי ליצור לעצמה רווחים.

נזכיר כי שלוש חברות הספנות הנ״ל, שהן גם חברות הספנות הגדולות בעולם, הן החברות היחידות שהודיעו עד כה על כוונתן לגייס כספים באמצעות היטלי דלק על מנת להיערך לתקנות של ארגון הספנות העולמי (IMO) – היערכות שעל פי מומחים בתחום עשויה לעלות לחברות הספנות כ-15 מיליארד דולר בשנה.

עוד מאמרים

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/שילוח-ימי.png
שילוח ימי: המדריך המלא לניווט באוקיינוס המסחרי

מבואשילוח ימי הוא אבן הפינה של המסחר הבינלאומי. בעוד ששיטות שילוח אחרות כמו אוויר ויבשה מספקות פתרונות מהירים או ממוקדים יותר, השילוח הימי הוא עדיין הדרך המועדפת להעברת כמויות עצומות של סחורה בין מדינות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/מערכת-WebFOCUS-לשינוע-מטענים.png
מערכת WebFOCUS לשינוע מטענים

מבואשירותי אחסנה ואריזה מהווים נדבך מרכזי במערך הלוגיסטי של כל עסק המנהל שינוע מטענים, בין אם מדובר ביבואנים, יצואנים או ספקי שירותי לוגיסטיקה. שילוב טכנולוגיות מתקדמות מאפשר שיפור ביעילות, הפחתת עלויות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2020/08/המדריך-ליבואן-scaled.jpg
המדריך ליבואן - ייבוא בינלאומי

מבואייבוא הוא אחד מעמודי התווך של כלכלות רבות בעולם, ומאפשר לעסקים קטנים וגדולים לגשת למגוון מוצרים, חומרי גלם וטכנולוגיות ממדינות שונות. למרות היתרונות הברורים של הייבוא, התהליך עצמו כרוך באתגרים מורכבים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2023/08/מכס.png
שירותי אחסנה ואריזה – הדרכים הטובות ביותר לשמור על הסחורה שלך

מבוא בין אם אתה מפעיל עסק קטן הזקוק לשירותי אחסנה לטווח קצר ובין אם אתה מחפש פתרון לוגיסטי מורכב יותר, שירותי אחסנה ואריזה הם חלק בלתי נפרד משרשרת האספקה המודרנית. בימינו, ישנה חשיבות גוברת לא רק לשמירה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/כללי-מקור-ואימות-מקור-בהסכם-הסחר-החופשי-ישראל-–-ארהב-1.png
טראמפ מקפיא ל-90 יום את המכסים הגבוהים – ומקפיץ אותם לסין: ניתוח המהלכים וההשלכות

הכרזת המכסים הדרמטית ב-10 באפריל 2025 הודיע נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על מהלך מפתיע בזירת הסחר הבינלאומי: הקפאה זמנית של 90 יום למכס בגובה 35% שהוטל בחודשים האחרונים על יבוא מסחורות מ-86 מדינות, ביניהן...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/כללי-מקור-ואימות-מקור-בהסכם-הסחר-החופשי-ישראל-–-ארהב.png
מדריך בנושא כללי מקור ואימות מקור בהסכם הסחר החופשי ישראל – ארה"ב

ההסכם, שנחתם בשנת 1985, הינו הסכם האס”ח הראשון שעליו חתמה ארה”ב והשני שעליו חתמה ישראל,  ומהווה גם כיום את עיקר התשתית לסחר בין המדינות. מרכיב מרכזי בהסכם הוא האפשרות לייצא מוצרים מישראל לארה”ב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/עיצוב-ללא-שם-8.png
המכסים החדשים של ארה”ב - מטה מינהל סחר חוץ

נשיא ארה”ב דונלד טראמפ הכריז ב-2.4.25 על הטלת מכסים גלובליים על ייבוא סחורות לארה”ב מכל המדינות. טראמפ הגדיר את המכסים כמכסים הדדיים (Reciprocal Tariffs), והסביר שמטרתם המרכזית היא לאזן את גרעון הסחר של...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/עיצוב-ללא-שם-7.png
מדיניות המכסים החדשה של ארה"ב - וובינר עם מומחי סחר חוץ בשיתוף מכון היצוא והתאחדות התעשיינים

תמצית הוובינר מבוסס על תלול בימים האחרונים הודיע ממשל טראמפ על הטלת מכס בגובה 17% על כלל היבוא מישראל לארה”ב. מדובר במשבר בעל השלכות משמעותיות על היצוא הישראלי, שנאמד בכ-10 מיליארד דולר בשנה. הצעד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/נמל-חיפה.png
מהפכת האסדרה בנמלים יוצאת לדרך: פתיחת התחרות והפחתת יוקר המחיה

מבוא במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, שר האוצר בצלאל אל סמוטריץ׳, השר לשת״פ אזורי דודי אמסלם, נחתמה היום רפורמה משמעותית בנמלי הים של ישראל שתאפשר את שיפור השירות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/סין-ארצות-הברית.png
מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין עולה מדרגה

מבוא מלחמת הסחר בין ארה”ב לסין עולה מדרגה – והיא לא עוצרת בגבולות אסיה. בחודשים האחרונים, ממשלת ארצות־הברית החלה להטיל מכס אחיד של 17% על כלל היבוא, כחלק ממאמץ לחזק את התעשייה המקומית ולצמצם את התלות...

1 2 3 80