הסכם היסטורי בנמל אשדוד
בהודעה משותפת להסתדרות, חנ״י והנהלת נמל אשדוד נמסר כי עובדי הניתוב והגרירה בנמל אשדוד יועסקו על ידי חברת נמלי ישראל שתקבל בלעדיות על כל הפעילות במרחב הימי. יו״ר ההסתדרות: ציון דרך משמעותי להשלמת הרפורמה בנמלים.
צעד נוסף לקראת השלמת הרפורמה בנמלים: יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד חתם לפני זמן קצר על הסכם היסטורי, המסדיר את מעברם של עובדי מחלקת הים בנמל אשדוד לחברת נמלי ישראל (חנ״י), או חברה בת של חנ״י. על פי ההסכם, העובדים יקבלו אחריות בלעדית על כל שירותי הניתוב והגרירה במרחב הימי של נמלי אשדוד, הכולל את הנמל הקיים ואת נמל הדרום החדש שבנייתו בעיצומה. זאת בדומה להסכם התקדימי שנחתם בנמל חיפה בחודש אוגוסט האחרון.
ההסכם נחתם בין יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו״ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנכ״ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן, מנכ״ל נמל אשדוד בפועל איציק כהן ויו״ר איגוד קציני הים אבי לוי.
על פי ההסכם, כל פעולות הניתוב והגרירה בנמלים באשדוד ייערכו אך ורק על ידי עובדי חנ״י, וזאת תוך שמירת כל תנאי העסקתם הנוכחיים כפי שהיו בנמל אשדוד והבטחה לתשלום כל התמורות שסוכמו במסגרת ״הסכמי 2005״.
במהלך המו״מ להסכם הושם דגש רב על דאגה לביטחונם התעסוקתי והכלכלי של כ-120 העובדים, שיועברו להעסקה תחת חנ״י. המעבר לחנ״י יבטיח להם ביטחון תעסוקתי ותמיכה פיננסית של אחת מהחברות החזקות והיציבות במשק, שאף הוסכם כי תישאר חברה ממשלתית ולא תופרט.
בחתימה על ההסכם השתתפו גם ממונה חטיבה ארצי באיגוד עובדי התחבורה אלון וייס, יו״ר אגף הפנסיה בהסתדרות מיה פרי-אלתרמן ועו״ד מירי מלכי מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, אשר ליוו את המו״מ.
יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר במעמד החתימה: ״ההסכם עליו אנחנו חתמנו היום, שלושה חודשים בלבד לאחר ההסכם המקביל בנמל חיפה, הוא ציון דרך משמעותי להשלמת הרפורמה בנמלי הים. אנו שוב מוכיחים כי ההסתדרות אחראית וחזקה והיא שותפה לשינויים ולרפורמות אשר מצליחות להבטיח את השמירה על מעמד העובדים וזכויותיהם ובמקביל גם להוביל מהלכים אשר יביאו לשיפור השירות לציבור – והמשק כולו ירוויח מהם. ההסכם בנמל אשדוד הוא הסכם מצוין ונכון שחשוב ליישמו ואני סמוך ובטוח שבראייה עתידית נבין את הצעד הגדול שאנו עושים פה היום. אני מודה לכל מי שלקח חלק פעיל במו”מ המורכב וסייע להוצאת ההסכם אל הפועל״.
מנכ״ל חנ״י, שלמה ברימן: ״אנו מברכים את עובדי מחלקת ים על הצטרפותם לחברת נמלי ישראל. זהו צעד נוסף וחשוב להשלמת הרפורמה בנמלי הים וחיזוק חברת נמלי ישראל כ-Landlord, לטובת המשק הישראלי והציבור כולו. מהלך זה יביא לא רק להתייעלות ולמסחר תחרותי אלא גם להעלאת רמת השירות בנמלים״.
יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: ״הגענו להסכם מצוין שמבטיח לעובדים משרות קבועות ויציבות אצל מעסיק חזק ואיתן שלעולם לא יופרט. למרות החשש הטבעי מהשינוי, אני מאמין שקיבלנו את ההחלטה הנכונה, המקצועית והבוגרת ביותר ואין לי ספק שהיא תוכיח את עצמה לטווח הרחוק. הבטחנו את עתידם הכלכלי והתעסוקתי של כל עובדי מחלקת הים ומשפחותיהם ועל כן אני מברך ומודה לכל מי שסייע לקדם את המו״מ להסכם״.
עוד מאמרים

התפתחויות בבקרות הסחר העולמיות: מרץ 2025
מבוא הרבעון הראשון של שנת 2025 התאפיין בעדכונים רגולטוריים חוצי גבולות, מהדקות אכיפה ושינויים בתעריפי סחר המשפיעים על כל שחקני השוק. מדיניות חדשה הושקה בארה”ב ובאירופה, סנקציות הורחבו כלפי רוסיה, הגבלות חדשות הוטלו על סין, ומקביל לכך — ישראל חוותה גם הזדמנויות וגם אתגרים בגזרת הציות. מאמר זה יספק סקירה מקיפה של כלל ההתפתחויות והשלכותיהן. עדכונים רגולטוריים עיקריים רגולציה חדשה בארה”ב על ייצוא טכנולוגיית בינה

האיחוד האירופי מחייב אניות החולפות במימיו להציג הוכחת ביטוח
מבוא האיחוד האירופי (EU) פרסם לאחרונה רגולציה חדשה ומהפכנית: החל מ-2025, כל ספינה העוברת בתחומי הים הטריטוריאליים של האיחוד האירופי להציע הוכחת ביטוח בתוקף. ההחלטה, שזכתה לשם ה-EU Maritime Insurance Directive, נולדה מתוך צורך להגן על הסביבה הימית, לפצות נזקים במהירות ולשפר את ביטחון השיט. האם מדובר במהפכה ימית אמיתית או בסתם עוד ניירת ביורוקרטית? תלוי את מי שואלים. מה כולל דרישת הביטוח החדשה? האיחוד

שילוח ימי: המדריך המלא לניווט באוקיינוס המסחרי
מבואשילוח ימי הוא אבן הפינה של המסחר הבינלאומי. בעוד ששיטות שילוח אחרות כמו אוויר ויבשה מספקות פתרונות מהירים או ממוקדים יותר, השילוח הימי הוא עדיין הדרך המועדפת להעברת כמויות עצומות של סחורה בין מדינות ויבשות. הסיבה לכך טמונה ביכולת שלו להתמודד עם מטענים גדולים ובמגוון הרחב של אפשרויות שהוא מציע. במאמר זה, נעמיק באופן שבו פועל השילוח הימי, נסקור את היתרונות שהוא מביא לעסקים, נדון

מערכת WebFOCUS לשינוע מטענים
מבואשירותי אחסנה ואריזה מהווים נדבך מרכזי במערך הלוגיסטי של כל עסק המנהל שינוע מטענים, בין אם מדובר ביבואנים, יצואנים או ספקי שירותי לוגיסטיקה. שילוב טכנולוגיות מתקדמות מאפשר שיפור ביעילות, הפחתת עלויות ושמירה על איכות המוצרים לאורך כל הדרך. מערכת WebFOCUS, המשמשת את חברת “יחדיו שילוח בינלאומי ועמילות מכס”, היא דוגמה לפתרון טכנולוגי שמציע בינה עסקית מתקדמת וניהול חכם של הנתונים, המספקים לארגון את התובנות הדרושות