היבואנים והתעשיינים בפנייה משותפת לנמלים: האריכו ימי אחסנה חופשית
מבקשים מראשי הנמלים כי יתחשבו בנסיבות הנוכחיות אשר גורמים בין היתר להתארכות ימי האחסנה ויאשרו את הארכת הפטור מתשלום בתקופה זו ל-8 ימי אחסנה, זאת לעומת ארבעה ימי פטור הניתנים בשגרה. נמל חיפה: חשיבות לאפשר עבודה תקינה ויעילה
במכתב עליו חתומים ניר יצחקי, יו״ר ועדת לוגיסטיקה בהתאחדות התעשיינים, ועמיעד לפישיץ, יו״ר ועדת תעבורה באיגוד לשכות המסחר, ואשר יצא למנכ״ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן, ומנכ״ל חברת נמל אשדוד משה שיקו זאנה, מבקשים הראשונים לקבל ימי אחסנה חופשיים נוספים בנמלים.
השניים מבקשים מראשי הנמלים כי יתחשבו בנסיבות הנוכחיות אשר גורמים בין היתר להתארכות ימי האחסנה ויאשרו את הארכת הפטור משתלום בתקופה קשה זו ל-8 ימי אחסנה, או לחילופין, ל-6 ימי אחסנה, כאשר ימי שישי ושבת לא יילקחו בחשבון.
השנים כותבים כך: ״משבר הקורונה והמגבלות שבאו בעקבותיו, משפיעים באופן קשה על המגזר העסקי במדינת ישראל. בכדי להמשיך ולספק שירותים חיוניים בשעה קשה זו, ולתמוך בכלכלת המדינה, ישנה חשיבות עליונה בהתאמות והקלות הנדרשות למגזר העסקי.
״מגמת צמצום כוח האדם במפעלים, קשיים בהשגת חומרי גלם, ומגבלות על אופן העבודה, הינם חלק קטן מהקשיים השוטפים איתן נאלצות החברות להתמודד. לקשיים אלו, יש להוסיף את מגבלת ימי האחסנה, כאשר לחברות נוצרות עיכובים משמעותיים בשינוע הסחורות.
ע״פ צו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (שירותי נמל), תעריפי הנמלים מחייבים את בעלי המטען בתעריף האחסנה ללא קשר לבחינת הסיבות להתארכות האחסנה. פרק הזמן הפטור מחיובי אחסנה עומד על 4 ימים בלבד, ואינו נותן מענה מלא לצרכי היבואנים והיצואנים. בנוסף, ימי שישי ושבת נספרים כחלק מימי האחסנה, ימים בהם הנמלים עובדים באופן חלקי״.
מחברת נמל חיפה נמסר כי ״נמל חיפה מוציא באופן שוטף הנחיות ללקוחות. חשוב מאוד להקפיד על כל ההנחיות, ובכלל זה משיכת מכולות מהנמל, כדי לאפשר עבודה תקינה ויעילה בעת חירום זו״.
עוד מאמרים

שילוח ימי: המדריך המלא לניווט באוקיינוס המסחרי
מבואשילוח ימי הוא אבן הפינה של המסחר הבינלאומי. בעוד ששיטות שילוח אחרות כמו אוויר ויבשה מספקות פתרונות מהירים או ממוקדים יותר, השילוח הימי הוא עדיין הדרך המועדפת להעברת כמויות עצומות של סחורה בין מדינות ויבשות. הסיבה לכך טמונה ביכולת שלו להתמודד עם מטענים גדולים ובמגוון הרחב של אפשרויות שהוא מציע. במאמר זה, נעמיק באופן שבו פועל השילוח הימי, נסקור את היתרונות שהוא מביא לעסקים, נדון

מערכת WebFOCUS לשינוע מטענים
מבואשירותי אחסנה ואריזה מהווים נדבך מרכזי במערך הלוגיסטי של כל עסק המנהל שינוע מטענים, בין אם מדובר ביבואנים, יצואנים או ספקי שירותי לוגיסטיקה. שילוב טכנולוגיות מתקדמות מאפשר שיפור ביעילות, הפחתת עלויות ושמירה על איכות המוצרים לאורך כל הדרך. מערכת WebFOCUS, המשמשת את חברת “יחדיו שילוח בינלאומי ועמילות מכס”, היא דוגמה לפתרון טכנולוגי שמציע בינה עסקית מתקדמת וניהול חכם של הנתונים, המספקים לארגון את התובנות הדרושות

המדריך ליבואן – ייבוא בינלאומי
מבואייבוא הוא אחד מעמודי התווך של כלכלות רבות בעולם, ומאפשר לעסקים קטנים וגדולים לגשת למגוון מוצרים, חומרי גלם וטכנולוגיות ממדינות שונות. למרות היתרונות הברורים של הייבוא, התהליך עצמו כרוך באתגרים מורכבים הכוללים עמידה בתקנות מכס, טיפול בהסכמי סחר בינלאומיים וניהול שרשרת אספקה.במאמר זה נסקור את התהליך המלא של ייבוא סחורות – מהשלב הראשון של תכנון הייבוא, דרך הטיפול בניירת ובמכס, ועד ליעדים הסופיים של הפצה

שירותי אחסנה ואריזה – הדרכים הטובות ביותר לשמור על הסחורה שלך
מבוא בין אם אתה מפעיל עסק קטן הזקוק לשירותי אחסנה לטווח קצר ובין אם אתה מחפש פתרון לוגיסטי מורכב יותר, שירותי אחסנה ואריזה הם חלק בלתי נפרד משרשרת האספקה המודרנית. בימינו, ישנה חשיבות גוברת לא רק לשמירה על הסחורה בתנאים מיטביים, אלא גם להבטחת תהליכי אריזה מקצועיים המגנים על המוצרים שלך בעת משלוח או אחסון ממושך. מהם שירותי אחסנה? שירותי אחסנה הם תהליכים הכוללים קליטה,