ביה״ד לעבודה הורה: הפסקת העיצומים בנמל אשדוד באופן מיידי
שופטת בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, רחל גרוס, הוציאה אמש (ד׳) צו ארעי המורה להסתדרות לפעול להפסקת מיידית של כלל העיצומים בנמל אשדוד. הצו ניתן מחשש לנזק לפעילות. דיון מורחב בטענות כל הצדדים יתקיים ביום ראשון הקרוב בשעה 16:00.
נמל אשדוד הגיש אתמול עתירה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, כנגד מה שהוא כינה ״צעדים הארגוניים הבלתי חוקיים הננקטים על ידי מנהלי העבודה במחלקת התפעול, וזאת מבלי שהוכרז סכסוך עבודה ומבלי שניתנה הודעה על נקיטת הצעדים וללא אישור מארגונם היציג״.
לטענת חברת נמל אשדוד במהלך מאי נרשמו שיבושי עבודה מצד עובדים המשתייכים למחלקת התפעול. לטענת החברה, מנהלי עבודה במחלקת תפעול עורכים עיצומים בדמות ״שביתת האטה״ או ״שביתת הקפדה״ שמשמעותה ״הכפלתו ואף שילושו של משך זמן ביצועו של תהליך הכנת המשמרת על ידי מנהלי העבודה תפעול, דבר הגורם לעיכובים ניכרים בתחילת הפריקה או הטעינה של האניות״.
מפניית הנמל לבית הדין האזורי לעבודה עולה כי מקור השביתה בהשעייתם של שני עובדים בכירים מתפקידם, שהיו מעורבים לכאורה בתאונה שנרשמה לפני כשלושה חודשים במסגרתה נהרג אחד העובדים כתוצאה ממטען שהתגלגל עליו. בנמל השעו את העובדים, ולפי התביעה, לאחר ההשעיה החלו העיצומים, שגוררים כאמור האטה ניכרת בעבודת התפעול ברציפים ושיבושים קשים בעבודה, ועד למציאות בה משמרת העבודה מתחילה באיחור של עד 42 דקות והפריקה לוקחת עד פי 3 זמן מהרגיל. הנזק שנרשם לנמל עד כה כתוצאה מכך נאמד בכ-1.5 מיליון שקל.
נציין כי במקביל לסכסוך זה עובדי מחלקת תפעול מלינים באופן מתמשך על מחדלי בטיחות חמורים בנמל אשדוד הקשורים בעיקר לעבודה עם ציוד לקוי, שמסכן את חייהם. העובדים אף פנו לאחרונה למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בבקשה שיחקור את הנושא לעומק.
את חברת נמל אשדוד מייצג בתיק עו״ד יעקב מלישקביץ׳ ממשרד נ. פינברג ושות׳.
עוד מאמרים

התפתחויות בבקרות הסחר העולמיות: מרץ 2025
מבוא הרבעון הראשון של שנת 2025 התאפיין בעדכונים רגולטוריים חוצי גבולות, מהדקות אכיפה ושינויים בתעריפי סחר המשפיעים על כל שחקני השוק. מדיניות חדשה הושקה בארה”ב ובאירופה, סנקציות הורחבו כלפי רוסיה, הגבלות חדשות הוטלו על סין, ומקביל לכך — ישראל חוותה גם הזדמנויות וגם אתגרים בגזרת הציות. מאמר זה יספק סקירה מקיפה של כלל ההתפתחויות והשלכותיהן. עדכונים רגולטוריים עיקריים רגולציה חדשה בארה”ב על ייצוא טכנולוגיית בינה

האיחוד האירופי מחייב אניות החולפות במימיו להציג הוכחת ביטוח
מבוא האיחוד האירופי (EU) פרסם לאחרונה רגולציה חדשה ומהפכנית: החל מ-2025, כל ספינה העוברת בתחומי הים הטריטוריאליים של האיחוד האירופי להציע הוכחת ביטוח בתוקף. ההחלטה, שזכתה לשם ה-EU Maritime Insurance Directive, נולדה מתוך צורך להגן על הסביבה הימית, לפצות נזקים במהירות ולשפר את ביטחון השיט. האם מדובר במהפכה ימית אמיתית או בסתם עוד ניירת ביורוקרטית? תלוי את מי שואלים. מה כולל דרישת הביטוח החדשה? האיחוד

שילוח ימי: המדריך המלא לניווט באוקיינוס המסחרי
מבואשילוח ימי הוא אבן הפינה של המסחר הבינלאומי. בעוד ששיטות שילוח אחרות כמו אוויר ויבשה מספקות פתרונות מהירים או ממוקדים יותר, השילוח הימי הוא עדיין הדרך המועדפת להעברת כמויות עצומות של סחורה בין מדינות ויבשות. הסיבה לכך טמונה ביכולת שלו להתמודד עם מטענים גדולים ובמגוון הרחב של אפשרויות שהוא מציע. במאמר זה, נעמיק באופן שבו פועל השילוח הימי, נסקור את היתרונות שהוא מביא לעסקים, נדון

מערכת WebFOCUS לשינוע מטענים
מבואשירותי אחסנה ואריזה מהווים נדבך מרכזי במערך הלוגיסטי של כל עסק המנהל שינוע מטענים, בין אם מדובר ביבואנים, יצואנים או ספקי שירותי לוגיסטיקה. שילוב טכנולוגיות מתקדמות מאפשר שיפור ביעילות, הפחתת עלויות ושמירה על איכות המוצרים לאורך כל הדרך. מערכת WebFOCUS, המשמשת את חברת “יחדיו שילוח בינלאומי ועמילות מכס”, היא דוגמה לפתרון טכנולוגי שמציע בינה עסקית מתקדמת וניהול חכם של הנתונים, המספקים לארגון את התובנות הדרושות