החברה הודיעה היום כי היא משעה טיסות הנוסעים עד ל-1 באפריל. יחד עם זאת החברה נערכת להמשך פעילות המטענים במטוסי דרימליינר ומטוסי 777 מוסבים למטען ומתכננת טיסות קבועות לניו יורק, הונג קונג ושנחאי ואף הודו
אל על: פעילות המטענים תתרחב על רקע הפסקת טיסות הנוסעים
לאחר הערכת מצב החליטה חברת אל על להפסיק באופן זמני את טיסותיה לישראל וממנה החל מהיום בחצות (26 מרץ) ועד לתאריך 4 באפריל 2020. יחד עם זאת פעילות המטענים של החברה ממשיכה לפעול ואף תתוגבר לאור הדרישה.
כאמור, ההחלטה להפסיק את פעילות טיסות הנוסעים נומקה על ידי החברה בשל מספר סיבות, לרבות הביקוש הכמעט אפסי בביקוש לטיסות סדירות, הדאגה לבריאות הנוסעים וצוותי האוויר וכן בשל הצורך לצמצמם בשלב זה את ההוצאות עד לסיום המשבר ותחילת ההתאוששות.
נציין בהקשר זה כי טיסות החברה הערב (יום חמישי 26/3/20) מניו יורק, טורונטו, לונדון, פאריס, וכן טיסות החילוץ מדלהי (הודו) וסן חוזה (קוסטה ריקה) לנתב״ג יתקיימו על פי התכנון. באל על ציינו כי החברה תוסיף להפעיל טיסות חילוץ ליעדים שונים מסביב לעולם על פי דרישת משרד החוץ והביטחון בנוסף תפעיל החברה טיסות חיוניות ככל שיידרש.
לעומת זאת, חברת אל על תוסיף לקיים טיסות מטען מישראל ואליה ליעדים שונים בעולם לרבות שימוש במטוסי נוסעים למטרה זו. בהקשר זה נציין כי חטיבת המטענים של החברה נערכת להמשך פעילות במטוסי דרימלייר ומטוסי 777 מוסבים למטען. יתרה מכך, ככל הידוע, בחטיבת המטענים מתכננים טיסות קבועות לניו יורק, הונג קונג ושנחאי ואף הודו בהמשך. כמו כן, מטוסים אלו יהיו זמינים לכל ׳הקפצה׳ לפי ביקוש לכל יעד וכמו כן, מטוס המטען ממשיך בפעילותו לאירופה וניו יורק.
מחברת על על נמסר כי ״כולנו באל על, אנשי הקרקע והאוויר, דיילים, טייסים, טכנאים ואנשי המנהלה, מייחלים ומקווים לשוב בהקדם לפעילות סדירה ולהטיס את ציבור הנוסעים אל על בבטחה ובביטחון, באיכות שירות גבוהה ובלתי מתפשרת, לכל רחבי תבל כדי לתמוך בתיירות הנכנסת והיוצאת, לקדם הפעילות העסקית במשק והקשרים המדיניים בין ישראל ומדינות העולם ולהמשיך לצרוך טובין ממאות ספקים שונים במשק הישראלי התלויים בחברת אל על״.
פורסם באתר www.port2port.co.il
עוד מאמרים

יבוא מסין ב־2025: מה השתנה ומה חובה לדעת?
סין היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל, ומהווה מקור ליותר מ־35% מהסחורות המיובאות אל הארץ – החל מציוד אלקטרוני, דרך טקסטיל, מוצרי פלסטיק, מכונות, ועד חומרי בניין, צעצועים ומוצרי צריכה. יבוא מסין הפך בשנים האחרונות לתהליך שכיח, גם בקרב עסקים קטנים ובינוניים, אך ב־2025 התמונה משתנה: רגולציה בינלאומית מחמירה, התייקרות שילוח, מגבלות מסחר חדשות, והתחזקות הדולר – כל אלה יוצרים מציאות חדשה שחובה להכיר

ניתוח עומסים בנמלים בישראל – מה זה אומר לעסקים קטנים?
מבוא נמלי ישראל מהווים שער הכניסה הראשי לרוב הסחורות המיובאות למדינה, והם מרכיב קריטי בתפקוד הכלכלה הישראלית. עומסים בנמלים, עיכובים בפריקה, חוסר זמינות של רציפים, או האטה בפעילות – אינם בעיות לוגיסטיות בלבד. עבור עסקים קטנים ובינוניים, כל יום של עיכוב בנמל עלול לגרור עלויות נלוות, פגיעה במלאי, אובדן לקוחות ולעיתים אף הפסדים עסקיים ממשיים.בעשור האחרון ובעיקר מאז מגפת הקורונה, עלתה בתדירות ובחומרה תופעת העומסים

איך השינויים בשער הדולר משפיעים על עלויות השילוח?
עולם הסחר הבינלאומי פועל במטבע אחד מרכזי: הדולר האמריקאי. גם כאשר סחורה עוברת בין מדינות שאינן משתמשות בדולר כמטבע רשמי, מרבית התמחור, החוזים, תעריפי השילוח, הביטוחים, ואף האשראים – כולם מתבצעים על בסיס הדולר. מצב זה הופך את שער החליפין בין הדולר לבין המטבע המקומי (במקרה של ישראל – השקל) לאחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על רווחיות העסקים, תמחור הסחורות, ועלויות השילוח בפועל. במאמר זה ננתח

פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה
מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים. לפי נתוני חברות המעקב הלוגיסטי, כ-50% מהאניות המסחריות באזור ממתינות לעגינה, חלקן במשך ימים ארוכים. המחסור בכוח אדם, תקלות טכנולוגיות, תנאי מזג אוויר קשים, ובעיקר הצטברות מטענים – הובילו להשבתה כמעט מלאה של רציפים מרכזיים בגרמניה, הולנד ובלגיה. מה גורם לעומס? מחסור בעובדי נמל מוסמכים, במיוחד במנופים ובתחזוקה שיבושים מתמשכים